Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

holde Plekter?


Gjest Oscar

Anbefalte innlegg

hehe... jeg fikk et artig spørsmål en gang, men nå har jeg også begynt å lure på det samme, så jeg hiver ut spørsmålet og spør dere.

Hvordan holder dere plektre?

2 fingrer og 1 tommel?

1finger og 1 tommeL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder også mellom 1(peke) og tommel... og tapper med 2(lange)...

måtte faktisk prøve å holde plekteret mellom 2(lang) og tommelen nå... men.. blir helt feil for meg...

annen ting... prøv å vri plekteret litt både horisontalt og vertikalt... da kan du få en helt annen lyd... også prøv å spill litt nærmere halsen... og litt nærmere bridgen... det vil også gi forskjellig lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel og pekefinger. Holder plekteret litt på skrå når jeg spiller raske opp og nedganger. Til rytme på f.eks Akustisk gitar bruker jeg som regel tommel+peke+langfinger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jeg fikk et artig spørsmål en gang' date=' men nå har jeg også begynt å lure på det samme, så jeg hiver ut spørsmålet og spør dere.

Hvordan holder dere plektre?

2 fingrer og 1 tommel?

1finger og 1 tommeL?[/quote']

Som regel 2+1, men da har ofte også høyre kant av langfingeren og/eller venstre side av tommelen en rolle i anslaget. Holder dessuten plekteret "inni" langfingeren evt. ringfingeren når jeg spiller rett på strengene med de andre fingrene (bildet), og flytter det frem og tilbake, dvs. inn og ut av "spilleposisjon", hele tiden.

pick.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.