Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd ang. gitarkjøp for livet


spitzy

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se i ESP-katalogen eller på nettsida, det er da nesten like mange gitarer med Duncan stock.

Og hvis du med flat lyd mener nøytral EQ så er det vel bare positivt, så kan man skru lyden som man vil istedet ;)

Ok. Har ikke sjekka katalogen:)

Med flat lyd, mener jeg død lyd. I EMGs 81 og 85 iallefall, som er de jeg har mest erfaring med. Synes ikke de låter noe bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag vert og prøvd litt forskjellige gitarer, bl.a: Gibson Les Paul Standard '59 faded og '60, MM John Petrucci (brukt), og PRS Custom 24 artistpack (brukt). De to sistnemte var etter min mening i en klasse for seg (til tross for at de er brukte). Mens Gibson-gitarene hadde en del fret-buzz, var de to andre omtrent blottet for denslags, samtidig som de var mye mer lettspilte. Falt nok mest for JP. Eneste "problemet" med desse gitarene er at de som nye har kostet en del ekstra pga. div. "skjønnhetsfremmende ting" som f.eks. matched headstock (begge) og mystic dream lakkering (JP). I tillegg hadde JP piezo-system. Dette er jo helt klart ting som gjør at bruktprisen i praksis blir en del høyere enn den hadde trengt å være. Når jeg nå kan få en JP på sound1 for 14990(uten piezo) og jeg har sett på en brukt (men alldeles strøken!!) JP6 som er annonsert for 20' (litt diskuterbar pris visstnok..) er jeg litt i tvil. Er dette piezo-greiene så mye å trakte etter at det er verdt de ekstra kronene? Jeg mener, jeg har jo en relativt god takamine kassegitar som jeg kan bruke til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt mange ulike merker gjennom mange år. Enn så lenge har ESP vært min favoritt frem til jeg begynte å sette sammen/lage mine egne gitrarer. Dersom du er flink med hendene og er tålmodig, tror jeg at du kan få et resultat "for livet" med en egen-produsert gitar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.