Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du LIKER, som du tør innrømme at du liker?


William S.S.

Anbefalte innlegg

Haggis er drittøfft !

Husker jag kjøpte 'Stormtroopers of hate' på jobbtur i Stavanger.

Kollegean min, som da kjørte leiebilen til Sola lufthavn, likte det så ille at han fikk det litt vel travelt ... blev stoppet av politi og fikk en saftig bot ! :-)

'Four black eyes' og 'Slippers like these' blir spillt ofte da jag står i kø på E18 på veil til/fra jobb !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Tenkte jeg skulle vekke denne tråden til live igjen. Det som er fint med den er at det dukker opp god musikk her som ikke dukker opp andre steder i forumet.

Jeg har plukket opp "The Guest"-plata til Ingrid Olava igjen, og den vokser mer og mer på meg. Tittelsporet er spennende. Teksten er et blikk inn i syndens psykologi, både pirrende og forbudt. Og hva er det med rytmen? Den høres enkel ut, men hoppes det over taktslag av og til? Uansett synes jeg det er en suggerende låt. Musikk og tekst passer godt sammen. En låt jeg stadig finner tilbake til.

Ingrid Olava "The Guest":

- "Can go nowhere but down from here."

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip

Jeg har plukket opp "The Guest"-plata til Ingrid Olava igjen, og den vokser mer og mer på meg. Tittelsporet er spennende. Teksten er et blikk inn i syndens psykologi, både pirrende og forbudt. Og hva er det med rytmen? Den høres enkel ut, men hoppes det over taktslag av og til?

Nei, det gjør det ikke. Men teksten og fraseringen til vokalisten er noen ganger veldig mye mer kreativ enn det som vi til vanlig er vant til å høre. Jeg liker også disonansene som oppstår her og der, da det er vanskelig å avgjøre om det er dur eller moll som brukes.

Dette er musikk jeg ikke har hørt mye på. Takk for innspillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.