Web Analytics
Jump to content

Noen som har erfaring med Peavey JSX?

alexi
 Share

Recommended Posts

Har vel tilbrakt litt tid sammen med en JSX, så jeg får prøve å svare så godt jeg kan.

Fet amp, fete vreng- og chrunch-kanaler, innebygd noisegate, allsidig, funker fint til metal.

EDIT: Svaret blei ikke så bra, men håper du fant noe av det nyttig :)

Edited by metalhead

Ganske bra? Det er en kanondeal!

Så på den da han skulle ha 14k for det, men det blei med det.

Hehe. Gleder meg, for faen. Betaler ham i løpet av uka ^_^

Noen som vet hvor bra noisegaten er på den?

• 3 weeks later...

Hei !

Jeg har JSX Mini Colossal (5w). Den er fantastisk bra ! Den fremstår kanskje som noe dyr i forhold til størrelse, men den er definitivt noe av det mest overaskende jeg har kjøpt på en stund. Attennuatoren funker knallbra, og tonekontrollen har et vanvittig bredt spekter, slik at du alltid har nok topp. Selv med attennuatoren nesten helt nede. Den virker svært solid også.

Jeg har også en Valveking Royal 8 ,og synes denne også gir god valuta for pengene. Den har imidlertid et helt annet oppsett, og er litt kinkigere å "skru" enn Mini Colossal. Akkurat nå er favorittoppsettet Begge to i stereo gjennom en T-Rex Room-mate.

Stort mer fleksibelt "hjemme-anlegg" har ikke jeg hatt tidligere i alle fall.

Stian

• 3 months later...
Hei !

Jeg har JSX Mini Colossal (5w). Den er fantastisk bra ! Den fremstår kanskje som noe dyr i forhold til størrelse, men den er definitivt noe av det mest overaskende jeg har kjøpt på en stund. Attennuatoren funker knallbra, og tonekontrollen har et vanvittig bredt spekter, slik at du alltid har nok topp. Selv med attennuatoren nesten helt nede. Den virker svært solid også.

Gammel tråd, men tar sjansen på å gjenopplive den. Har såvidt begynt å se meg om etter en ny forsterker og Mini Colossal virker veldig spennende. Vet du om du har noenlunde tilsvarende clean lyd som en JSX 212? Har en 2008 Slash Epiphone Les Paul, og lyden som denne karen får ut av sin Slash/JSX kombo er noe av det jeg er ute etter:

Ser at Peavey har lansert en Vypyr Tube 60, noen som har noe kjennskap til den?

Edited by xvis