Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Falcon Strat


Anbefalte innlegg

Eneste plassen jeg har radio er i garasjen, og ettersom jeg ikke får byttet bakaksling på bilen på noen uker så trenger jeg en unnskylding for å være der å høre på radio så.. ^_^

Lurer på å kjøpe en Stratkopi av en kompis for å få noe morsomt å jobbe med, en såkalt Falcon Stratocaster.

Har tenkt å pusse den ned og lakkere kroppen eller eventuelt olje.. Er meget åpen for forslag akkurat der.

Har tenkt å bytte alt utenom kroppen, men lurer litt på om noe kommer i veien for å få byttet hals, eller at noe ikke stemmer..

Så det blir rett og slett en forslagsgitar. Kom med tips, bilder og alt dere kommer på!

Har litt stramt budsjett så ta hensyn.

Endret av TheGibsonMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du planer om å pusse ned kroppen, så for all del lakker den i en solid farge. Såvidt jeg vet, er kroppen i no finér-greier... Skal vel gå greit å bytte halsen, regner med at det er standard strat-dimensjoner på halslomma!

Hvor mye skal du gi for gitaren? :)

Morro å ha noe å tukle med ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmoth hals på en kryssfiner kropp ? .. Perler for svin ville vel noen ha sagt :)

Hva med en "partert" original fender hals fra e-bay ? den er jo i alle fall "ferdig" og du kan jo få slike relativt rimelig. Eller hva med bare å kjøpe en billig kropp også når du først er i gang :) Hvis det er det eneste du skal beholde mener jeg..

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se denne e-bay butikken f.eks : http://stores.ebay.com/The-STRATosphere_Ne...2QQftidZ2QQtZkm

Her kan du gjøre et kupp på en auksjon. De forteller deg forøvrig nøyaktig hva det hele vil koste deg med frakt og alt. Men du bør betale med paypal, rett og slett fordi det er enklest som alltid.

Prisen blir alltid Varepris + fraktpris + 25% moms + 100-200 i tollgebyr.

Ellers så finnes det jo et stort utvalg i løs-halser, men det som ofte går igjen er at de krever noe båndarbeide og justering av nut for å få et godt resultat. Har du verktøyet og kunnskapen eller kjenner noen som kan gjøre slikt er det jo greit, men ellers blir det jo fort noen kroner av det..

Moralen er vel at med løse halser vet man aldri egentlig, så man bør regne med at de må justeres.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke avskriv kryssfinerkroppen sånn uten videre, da. Jeg har faktisk spilt på flere stykker med riktig fin "toneplywood", der jeg ikke har savnet massiv trekropp det aller minste.

Eksempelvis kan jeg nevne den gamle Ibanezbassen min, som ikke akkurat er edelt regnskogtre, men det er bedre sustain i den enn i tilsvarende fenderbasser fra samme periode jeg har prøvd.

Samme gjelder jo barytongitaren min, som er lagd av kjøkkenbenkeplatemateriale og sponplate. Ikke noe feil med sustainen i den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, plywood trenger faktisk ikke å være så ille hvis det f.eks er kvalitetsplater i bjørk, men nå for tiden betyr "plywood" likegodt fiberplater i praksis.. Se for deg en gitarkropp i MDF e.l. Et materiale som i utgangspunktet har en ekstrem egendemping i forhold til omtrent alt annet..

Vel.. dessuten startet trådstater med å si :

"Har tenkt å pusse den ned og lakkere kroppen eller eventuelt olje."

lakkbeis, olje, lakk osv er ikke så fryktelig pent på slike kropper akkurat :) Da ser det mest ut som en kryssfiner bit plutselig :)

OG dessuten så låter ikke en strat eller Tele som en strat eller Tele med plywood. Det er min påstand i alle fall. Det kan låte helt akseptabelt, men ikke slik det skal hvis du skjønner hva jeg mener.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte fargen på gitaren og kunne gjerne tenkt meg at den såg slik ut, hadde det ikke vært for at det var risset AC/DC inn i den..

DSCI0013.jpg

DSCI0022.jpg

DSCI0025.jpg

DSCI0021-1.jpg

Kan det være en mulighet å trykke en humbucker i gitaren? Hmm... :)

En annen tanke jeg har er å kansje ha litt Ikea Bordplate look.. Ikeacaster eller noe..

Vet aldri hva jeg kan finne på å gjøre. ^_^

Endret av TheGibsonMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke en finerkropp, men en tredelers heltresak. Den kan du fint bruke uten å være redd for at "heltregitarpolitiet" ler hånlig av deg. Humbucker er ikke noe problem å få inn i den der. Det er til og med frest ut til en i bridge, hvis det er der du vil ha den.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, er det da ikke noen grunn til å kjøpe en ny kropp her. Det er ikke sikkert evilbaykroppen er noe bedre.

Her kan du transparente og sunburste av hjertens lyst, for den del. Har vel sett penere treverk, så noe farge er nok lurt, kanskje?'

Ellerst tror jeg at Grønningen og jeg er helt enig i at det er noe slapp sustain i MDF, for å si det mildt, og at lakkert kryssfiner ikke er det peneste man kan tenke seg.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.