Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gtarforsterker-anbefalinger til hjemmebruk?


Trickstrr

Anbefalte innlegg

Heisann,

Noen der ute som har anbefalinger til en (viderkommen) gitarist som har spilt i 9-10 år (ikke sammenhengende), og er ute etter en forsterker, som gir god lyd, passer bra til stue-/hjemmebruk, og som gir mye for pengene? Bør helst ikke koste mer enn 4-5000,-, helst litt under.

Spiller for øyeblikket på en gammel Ibanez RG-gitar, men har en plan om å kjøpe en bedre Ibanez eller Fender snart. Spiller hovedsaklig rock og metal, alt fra Bon Jovi til Morbid Angel.

Sett litt på Roland Cube, noen som har erfaring med denne? Alle tips mottas uansett med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pod XT og et bra headset.

Da kan du ta den med på en evt. jam også, og plugge i miksebordet, eller en forsterker som står der.

Etter mine ører skal det mye til for en forsterker å toppe lyden du får fra en XT og et bra headset... I alle fall i den prisklassen. Jeg har tom kobla podden min på TV-en, og det låt bra :D

(JEg har vært gjennom ganske mye.. Mesa MK2, Marshall JCM 800, Koch Powertone, diverse rackoppsett, Mesa MK1.. Men nå er det mest hjemmespilling som gjelder, og da er XT`n gull. Jeg har sittet og øvd de siste dagene til en konsert i slutten av august. Lasta inn CD-en på laptopen, kobla poden til laptopen med usb, og fikk lyden fra Media Player ut av headsettet kobla til poden, ergo kan øve ganske høyt, TIL plata, uten å gjøre unger og kone gale.

Endret av ke2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox AC15 er god for sitt bruk, rock blues ol. Men til metal vet jeg ikke. Kanskje du trenger en pedal forran.

http://www.finn.no/finn/bap/all/result?key...MAINCATEGORY=92

Trenger kanskje pedal

POD låter sinnsykt bra i headsett, strereoanlegg og PC'høyttalere! Og med den så har du også innspillingsmuligheter via PC.

Men det spørs om du vil ha en POD eller en "ordentlig" forsterker da. Den låter litt digitalt i forhold til rørforsterkere som Vox, men det er ikk enødvendigvis negativt.

Absolutt verdt å sjekke ut. Og i POD'n har du alt du trenger. Alle lyder fra blues til tung, tight metal.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez tone blaster. sånn liten en. Den minste koster rundt en tusenlapp og overrasket meg meget positivt. Hadde slettes ikke ventet så bra lyd fra en ibanezforsterker. prøv en slik hvis du har mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.