Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sanger sendt til mastring!


Relaxed

Anbefalte innlegg

Heisann! Nå har Relaxed mikset ferdig låtene sine og levert dem til mastring!

Selv om vi ikke kan gjøre mer med det som skal bli vårt ferdige produkt ser vi frem til å bli slaktet av umåtelig smakløse kritikker og muligens en porsjon ros.

For det er lagt mye arbeid ned i dette her greiene her... Så fyr løs!

Butterfly

God's Mind

Unhappy

Eskimo? No? Pity.

Jeg forstår godt hvis dere ikke gidder å høre intenst på alle sammen.

Den vi er mest fornøyde med må være Eskimo? No? Pity., eller Unhappy.

Disse fire sangene blir en del av en ep som vi skal ha klar innen en måned.

Alle instrumenter og vokal av Meg og Trickster.

Sistnevnte har altfor mye fritid, noe som gjenspeiler seg i antall innlegg her på forumet.

Endret av Relaxed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det er lagt ned masse arbeid her, ja. Jeg er mektig imponert!

Nå er ikke dette min "yndlingssjanger", men det låter jo meget pent og skikkelig. Finner veldig lite å sette fingeren på.

Skal jeg finne på noe, må det være litt framtredende fingerlyd på gitarnen på ett av kuttene.

Har dere brukt resonatorgitar på for eksempel "Butterfly"? Det kan nesten høres sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg finne på noe, må det være litt framtredende fingerlyd på gitarnen på ett av kuttene.

Har dere brukt resonatorgitar på for eksempel "Butterfly"? Det kan nesten høres sånn ut.

Takk for skryt! Elsker skryt..

Ja, det stemmer det, har også kommet frem til selv at det er litt høy akk. git. lyd på noen av sangene..

Vi spilte inn akk. git. en gang til, da første gangs opptak kun var for å ha noe å "spille oppå", med direct out inngangen på gitaren.

Andre gangen, derimot, hadde vi eksterne mikrofoner, en sm57 (neei, sier du det) ved lydhullet og en röde overheng-mic ved 12. bånd.

Og derfor hører du fingerlydene mer..

Kan til nøds være enig med deg, men personlig syns jeg det gir et mer naturlig og faktisk lydbilde.

Man får en mer akustisk følelse, på en måte..

Men smaken er som baken..:P

Og nei, vi har ikke brukt resonatorgitar på butterfly, litt annen eq og micplassering som gir ganske annen lyd. Men vi kunne veldig gjerne brukt det, hadde vi hatt en...!

Vi har brukt en Martin D-16 GT på alle opptak av kassegitar (sikle, sikle).

-T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var fin lyd i gitaren her, jeg. Dette låter lekkert og behagelig, men etter personlig smak synes jeg det tidvis ble litt kjedelig og forutsigbart. Men det er vel kanskje greia med denne sjangeren. Men generellt, så låter dette lekkersmekkert.

Likte forøvrig vokalen. Enkelte steder i låtene var rett og slett en fryd å høre, pga. vokalen. Den vakla litt, her og der, men for min lytteropplevelse gjorde det ingen verdens ting. Bare effektfullt.

Håper mastringa går bra. Dere har i alle fall gjort en god jobb så langt. :)

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig!

Takk for komplementer, hvis vi skulle spilt inn sangene på nytt ville jeg nok satt opp tempoet littegrann på et par av låtene i hvert fall,

det blir rett og slett litt for kjedelig til tider, og veldig forutsigbart.

Går alt etter planen skal vi se om vi ikke kan spille inn noe med litt mer futt i etter hvert, så det gleder vi oss til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye fritid? Bare fordi jeg henger på et gitarforum der jeg skriver sykt mye? Pøh!

(...)

Uansett, konge å høre tilbakemeldinger fra folk. Ved neste eventuelle utgivelse lover jeg at vi skal innom flere sjangre, og ikke minst litt mer orale kunster (jeg vil synge!) for min del. Jeg er mest fornøyd med "Eskimo"-låten, for den har mye fine klanger i seg, og ikke minst en helt egen ta av-del der vi rocker det litt til.

Ser frem til å jobbe mer med Tormod, og kanskje får vi litt mer fart i ting etterhvert. Jeg tenker også på å lage mer sær musikk etterhvert, når vi blir leie av vanlige akkordprogresjoner. Vi får se!

Alle som har lyst til å handle EP via Gitarnorge får selvsagt spesialpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.