Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til bra rørcombo for små konserter?


skritte

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har veldig lyst til å skaff meg en sånn. Men jeg har aldri hørt noen lydklipp der den brukes til metal. Du har ikke tilfeldigvis noen?

Ligger mye på YouTube. Høres ut som den har nok gain til Metal ihvertfall.

Man skal ikke stole på lydklipp, men det gir ihvertfall en liten anelse av hvor mye gain ol ampen har.

ALL you need is a Dime guitar.

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust
Er ikke det litt dyrt da? Er nok ikke så aktuelt å bruke mye penger på den forsterkeren, siden den i utgangspunktet ikke er noen dyr forsterker :mellow:

Oia, glemte at det var kun dyrere forsterkere som har potensiale til å låte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oia, glemte at det var kun dyrere forsterkere som har potensiale til å låte bra.

Hehe, det kom ut litt feil. :P

Det jeg mente å si var at jeg ikke kjøpte en billig forsterker for å bruke enda mere penger på oppgraderinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er ute etter en bra rørkombo for små konserter. Spiller mest heavy metal. (eks Slayer, Pantera etc)

Har f.eks kikket på Engl. Det er vel flere gode alternativer her?

Er da i utg.punktet ute etter noe som spiller bra selv på høye volum.

Det beste du kan gjøre er å teste ut forsterkere selv. Det er så mange meninger om hva som er bra forsterkere, og jeg tror ikke du bør stole på alt som anbefales, dessverre. Med mindre du er ute etter et spesielt merke, og det finnes mange gitarister som bare går etter det, bør du teste med den gitaren du skal bruke. Type pick-ups, elektronikk, treverk og hvordan gitaren er satt sammen kan ha stor innvirkning på lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.