Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups til Fender Strat


Strat-Hansen

Anbefalte innlegg

Hehe, glad for å kunne hjelpe.

Men når det gjelder SSS, HSS og HSH, så er det bare forkortelser for pickupkonfigurasjonene.

SSS betyr at alle pickupene er singlecoils.

HSS betyr at pickupen ved brua er en humbucker, men den i midten og den ved halsen er singlecoils.

HSH betyr at den ved hals og den ved brua er humbuckere, og at den i midten er en singlecoil.

Det jeg tror du skal ha er HSS, altså en rail ved broa, og singlecoils i midt- og halsposisjon, da det er dette som er den mest alsidige konfigurasjonen etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig- du tar feil. "Rails" har ikke noe med humbucker å gjøre. Det betyr at pickupen har en skinne, i stedet for frittstående poler. En humbucker i "singlecoilfasong" kalles staggered, fordi spolene ligger i to lag, i stedet for å være montert ved siden av hverandre.

Men når polene er op siden av hverandre kalles de jo rail?

HotRails, CoolRails osv?

Kan vel også nevnes at jeg var ganske så trøtt da jeg skrev det, så jeg velger å skylde på det :ninja:

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor: Det er (minst) to typer single-size buckers. Du har de vanlige, som blir som en krympa bucker, og du stacked, hvor spolene ligger oppå hverandre. Rails har ingenting med størrelsen å gjøre, Bill Lawrence L-500 er en fullsize humbucker med rail-magneter, samme er Duncan Dimebucker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PAF er ikke et merke, det betyr "Patent applied for" :)

Orker ikke ta den historien her, men alle merker har flere pickuper med PAF i tittelen(tenk lavere output, mer vintage)

EMG har ikke noe i singlecoilstørelse som låter "rocketrøkk" da må du ha boosterkretsen i tillegg.

edit. Så nå at du skrev dobble pickups.

Mener du at du har 2 humbuckere, gikk ut fra at du hadde 3 singlecoils(evt humb i bridge jeg)

Rettelse; det er bare Dimarzio som har en pickup som heter "Patent Applied For" , og det er Dimarzio DP103 PAF. (Dimarzio tok patent på uttrykket "PAF" ironisk nok)

Seymour Duncan har en paf etterligning som heter Seth Lover..

Seth Lover var han som lagde den første humbuckeren, som da ikke het noe som helst.. men han hadde søkt om patent, derav kallenavnet "patent applied for/PAF" (Han fikk vel ikke patent da siden alle kan lage humbuckere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse; det er bare Dimarzio som har en pickup som heter "Patent Applied For" , og det er Dimarzio DP103 PAF. (Dimarzio tok patent på uttrykket "PAF" ironisk nok)

Seymour Duncan har en paf etterligning som heter Seth Lover..

Seth Lover var han som lagde den første humbuckeren, som da ikke het noe som helst.. men han hadde søkt om patent, derav kallenavnet "patent applied for/PAF" (Han fikk vel ikke patent da siden alle kan lage humbuckere.)

I know!

Skrev PAF i tittelen istedet for beskrivelsen :)

Mente at alle pickupfabrikanter har PAF-type pickuper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.