Web Analytics
Jump to content

Overdrive + ENGL Fireball?

Troll
 Share

Recommended Posts

Har litt lyst å prøve litt variasjon i Fireballen min.

Tror dere det har noe nytte å sette en overdrive forran ampen?

Ampen har råfét Ultra Gain kanal. Veldig hissig. Men syns fortsatt det hadde vært gøy å teste noe nytt.

Jeg vet ikke om overdrive har noen nytte for highGain amper.

Ser for tiden etter en SD-1, mest for live bruk med andre amper. Men hadde vært kjekt om den gjorde noe nytte for Fireball også.

Ellers, kan noen anbefale andre overdrive pedaler til 200-400kr som bruktpris?

Jeg spiller nesten alt, men hovedsaklig Metal. Hadde vært digg med noe til solo-boost elns. Men må uansett ha en pedal som booster signalet i en JCM800, da mesteparten av gangene vi spiller Live, har de JCM 800 forsterkere på scenen - for lite gain til Metal.

Når jeg hadde Engl Fireball selv, så prøvde jeg ultra-gain kanalen med flere ulike overdrive-pedaler. Alt sammen ble bare "fakkd app", og gjorde lyden kjipere, utight og bare rett og slett dårlig.

Clean-kanalen tar jo ulike pedaler greit nok, men langtifra så godt som andre clean-amper IMO.

Har prøvd å bruke overdrive foran min 6505, og syns ikke det har noen hensikt med mindre du trenger både en litt mildere gain OG sologain på samme kanal. Visual Sound Route 66 er fenomenal til det du nevner, men kanskje i dyreste laget? Evt. kjøpe brukt? Her har du kompressor også, noe som gjør at du har enda mer muligheter. :)

Ellers får det jo ikke blitt helt feil med en Boss Super Overdrive ;)

Edited by Aphelion

Har ikke råd til så særlig mye og heller ikke så stort behov heller.

Trenger en overdrive til livebruk på JCM800 og 2000 forsterkere (som ofte blir brukt her)

Men hadde vært handy om den funket på ENGLn også. Får kjøpe en SD-1 og teste da.

Taper ikke mye på det. :)

• 2 months later...