Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Parker P-42


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Hei

Jeg har en Parker Fly Classic og den er jeg meget fornøyd med. Det du mener med billig er P serien som du sikkert får til 2500-5000 kr brukt. En Fly Classic er noe ganske annet og koster ny via mario musikk 23000,-, jeg har kjøpt via ebay til kr 10000 og amerikansk lagd. P serien er koreansk lagd med billige pickuper og helt annen kropp. Har hatt en P40 selv som var grei nok, men ikke sammenlignbar med den andre.

Fly Classic er i mahogni kropp uten påskrudd hals, med karbon overflate på bånd og rustfritt stål i båndene. Den er meget lett og behagelig å ha på, men har likevel god sustain. Jeg bruker ikke original pickuper men de skal være gode (Dimarzio+Fishman piezo), jeg bruker Roland GK2a. Du får dermed både vanlig elgitarlyd samt litt mer akustisk sound, (mulig med output av begge samtidig, stereoplugg). Jeg har aldri spilt på en bedre gitar, men liker du ikke det progressive utseendet og vil ha en klassisk elgitar, er ikke dette noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har Parker på Musikkbørsen (som er i Gjøvik), men det må nok bestilles først.

Jeg har selv Parker NiteFly-M, og er veldig fornøyd med den. Så klart kan man ikke sammenligne P serien med de dyrere modellene, men jeg har for det meste bare hørt bra ting om P serien og du blir nok fornøyd med den.

Men visst du leter litt så finner du kanskje en brukt NiteFly-M for en billig penge. Jeg kjøpte min for under 7000 kr, nypris ligger vel på ca. 12 000 kr i Norge.

Og forskjellene er jo store, man får f.eks ikke DiMarzio humbuckers + Fishman piezo, karbon overflate på halsen, Sperzel locking tuners osv. på P-42. + at den er lagd i Korea og ikke i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.