Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynnerbass


metalhead

Anbefalte innlegg

Etter å ha startet med å spille bass engang i tida, har jeg lyst til å ta opp dette igjen.

Er derfor på jakt etter en lettspilt bass som ikke er så alt for dyr.

Er nybegynner i ordets rette forstand, men har samtidig lyst på en bass som er litt grom. Er på jakt etter en 4-strenger.

Kunne tenke meg å bruke rundt 4-5000kr.

Takker for alle svar!

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den prisen kan du få tak i både ny og brukt G&L Tribute L2000, som er en utrolig allsidig bass, designet av Leo Fender sjøl. Knallbra kvalitet, og et hav av toner tilgjengelige. Har en sånn selv, bare i femstrengs-versjon, jeg har hatt en firestrenger før som jeg solgte til en her på forumet, og jeg har enda en femstrenger (fretless) på vei. Når det gjelder pris-kvalitet, har jeg aldri vært borti noe som er i nærheten tidligere. De fungerer til all slags musikk også.

Her har du en fin en som koster ca. 4200-4300 ferdig importert inn i landet. Anbefaler sterkt å kjøpe fra den butikken der. Mulig du får litt rabatt også hvis du sier til Greg at du ble anbefalt butikken av Henrik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel heller ikke glemme at Ibanez lager relativt respektable basser i rimelige rammer, prismessig?

(sjekk alliterasjonen..)

Første bassen min var en Ibanez(billig). Var grei, lett og lettspillt, men lyden var skikkelig tam. Anbefaler Fender Japan P, ihvertfall godt fornøyd med min. Måtte dog ut med 6000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Ikke jeg, de er kjekke de, har en sjøl, men jeg har en ting for P basser. (Kan det ha noe med min fasinasjon av Thin Lizzy, The Who og Iron Maiden? :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pbassen er bassverdenens svar på flodhesten. Grå og kjedelig, den promper høyt, og ser stiligst ut hvis mesteparten av kroppen er dekket av vann eller noe annet. Jazzbassen er å sammenligne med en gaselle, slank og lekker, spretten og smekker, og lyder deretter.

La meg spare beskrivelsen av Warwick og Rickenbacker til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pbassen er bassverdenens svar på flodhesten. Grå og kjedelig, den promper høyt, og ser stiligst ut hvis mesteparten av kroppen er dekket av vann eller noe annet. Jazzbassen er å sammenligne med en gaselle, slank og lekker, spretten og smekker, og lyder deretter.

La meg spare beskrivelsen av Warwick og Rickenbacker til siden.

Faktisk litt enig der. Men én ting jeg ikke liker med Jazzbassen er halspickupen alene. Det låter skikkelig ille i mine ører.

Derfor er jeg fornøyd med L2500'en(e) mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg, de er kjekke de, har en sjøl, men jeg har en ting for P basser. (Kan det ha noe med min fasinasjon av Thin Lizzy, The Who og Iron Maiden? :lol: )

Jeg liker defininitevt p-bass lyden best! Men så liker jeg jazz halsen best også da.. Så da blei det en SB-2 ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.