Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Senneheiser trådløs.


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Legger denne under gitar, da det er et gitarsytem det er snakk om.

Noen som har noe formening om det skulle gå bra å kjøpe dette systemet: Sennheiser ew172-g2 i statene?

Eller vil jeg få noe problemer med frekvensene?

Er dette et problem man bør være obs på når man kjøper trådløse system i USA?

Er AC adapter på denne, så strømomformer er ikke noe prob, bare å bestille en adapter herfra.

Hvis noen har noen andre systemer å anbefale, så er det bare å nevne:) Vurdere også Mipro 707 serien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett på oversikten over ledige frekvenser på websiden til post- og teletilsynet ser det ikke ut som om noen av frekvensene den sender på vil være ledige i Norge. Det er et stort hull mellom 422,625MHZ og 870,5MHz som er avsatt tin mobilnettverk og slikt, og det er et stort hull mellom 872MHz og 1452MHz som også er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mulig at reglene til PTT ikke gjelder på slike småting, du kan jo gå på websidene deres og se selv, evt. sende en mail og spørre.

Hvis du er SIKKER på at den selges med samme frekvensområder i norge og i statene går det jo uansett fint, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket ut X2 wireless?

XDS plus og XDR rack (tror jeg den het) låter bedre!

Eneste minuset med dem kontra Sennheizern er at de er litt hardere

på batterier..

X2 Wireless VET jeg ikke funker i europa, har diskutert det på HCBF nylig og sjekket ut frekvensene der. Den sender kun på et smalt frekvensområde som er optatt av GSM 900-nettet.

Line6 holder på med en versjon til europa, men vi vet ikke når den er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2 Wireless VET jeg ikke funker i europa, har diskutert det på HCBF nylig og sjekket ut frekvensene der. Den sender kun på et smalt frekvensområde som er optatt av GSM 900-nettet.

Line6 holder på med en versjon til europa, men vi vet ikke når den er klar.

Tror ikke det, Pete Thorn(og en rekke andre ) har brukt den i hele Europa med Chris Cornell no probs.

Og han har kresen gitartech (lonnie Totman)

Sweetwaterduden på HRI har bekrefta at denne funker overalt.

Samme svar har jeg fått sjøl fra X2, har bare brukt min i Norden men ingenproblemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, Pete Thorn(og en rekke andre ) har brukt den i hele Europa med Chris Cornell no probs.

Og han har kresen gitartech (lonnie Totman)

Sweetwaterduden på HRI har bekrefta at denne funker overalt.

Samme svar har jeg fått sjøl fra X2, har bare brukt min i Norden men ingenproblemer

Altså, det fungerer teknisk sett. Problemet er at du kan få masse problemer med at du slår ut mobiltelefonene til folk i nærheten. Lite morsomt hvis noen f.eks må ringe nødnummeret. Iron Maiden hadde et problem med dette i Frankrike for et par år siden, og måtte betale heftige bøter på flere tusen Euro per sender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det fungerer teknisk sett. Problemet er at du kan få masse problemer med at du slår ut mobiltelefonene til folk i nærheten. Lite morsomt hvis noen f.eks må ringe nødnummeret. Iron Maiden hadde et problem med dette i Frankrike for et par år siden, og måtte betale heftige bøter på flere tusen Euro per sender.

Det var vistnok hvis mobilen lå rett ved siden av X2`n.

Min mobil ligger oppå racket når jeg øver, aldri en drop out hverken på X2`n eller mobilen :)

Det er veldig få wirelesser som er på farten rundt omkring som faktisk er lovlig i mange av landene de blir brukt.

Utenlandske band har jo med seg utstyr som aldri har vært godkjent i Norge når de spiller her.

Altså en grå sone som få bryr seg om.

Den Maiden insidenten tror jeg er sjelden, aldri hørt om noe lignende noen gang..

Uansett har Robert hos Sweetwater tilatelse fra X2 til å selge de til Norge, så man får dra inn de

i en evt rettsak hehe.

Han har solgt bøttevis til Europa og ingen reports om noe lignende.

Bottomline: De låter knallbra (bedre en Sennheizer`n nevnt her) og haugevis bruker dem

uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, det fungerer, men HVIS det skulle bli oppdaget av de rette folkene må man belage seg på svindyre bøter.

Men det er ingen tvil om at X2'en er utrolig bra og mye for pengene. Selv venter jeg dog på en europeisk versjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så vidt jeg kan se, så skulle det jo ikke være noe problem i det hele tatt...

Har du sjekket ut X2 wireless?

XDS plus og XDR rack (tror jeg den het) låter bedre!

Eneste minuset med dem kontra Sennheizern er at de er litt hardere

på batterier..

Drev å spekulerte i X2'n for en stund siden, men etter en liten prat om det og om det evt kom en europeisk versjon av den med folka på Tre45 i Trondheim, så kom jeg frem til at det kanskje ikke var så enkelt. Men liker utforminga på X2, spesielt den pedalbrett mottakeren lokket, ser de også har kommet med rack nå, som er mer aktuelt for min del. Har du hatt noe problem med den i det hele tatt da? Driver å leser litt mere om den nå...

Så vidt jeg kan lese ut av skjemaet Gnome linker til og specs på X2, så sender den i frekvensområdet 902-928MHz, og i Norger brukes da 914-915MHz, kan man stille inn i hvilket frekvensområde den skal sende? I tilfelle.. så skulle jo de være et fint alternativ, om ikke, så kan det jo by på problemer....

Jeg har ikke prøvd Sennheiseren selv enda, men ser jo den får strålende kritikk overalt, så regner med den er med en god nok for min del.

Bare synd den er så forbanna dyr her, men om jeg plukker den opp i statene, så blir det jo en drøy 3.del av prisen + adapter her, så er mye å spare...

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så vidt jeg kan se, så skulle det jo ikke være noe problem i det hele tatt...

Drev å spekulerte i X2'n for en stund siden, men etter en liten prat om det og om det evt kom en europeisk versjon av den med folka på Tre45 i Trondheim, så kom jeg frem til at det kanskje ikke var så enkelt. Men liker utforminga på X2, spesielt den pedalbrett mottakeren lokket, ser de også har kommet med rack nå, som er mer aktuelt for min del. Har du hatt noe problem med den i det hele tatt da? Driver å leser litt mere om den nå...

Så vidt jeg kan lese ut av skjemaet Gnome linker til og specs på X2, så sender den i frekvensområdet 902-928MHz, og i Norger brukes da 914-915MHz, kan man stille inn i hvilket frekvensområde den skal sende? I tilfelle.. så skulle jo de være et fint alternativ, om ikke, så kan det jo by på problemer....

Jeg har ikke prøvd Sennheiseren selv enda, men ser jo den får strålende kritikk overalt, så regner med den er med en god nok for min del.

Bare synd den er så forbanna dyr her, men om jeg plukker den opp i statene, så blir det jo en drøy 3.del av prisen + adapter her, så er mye å spare...

Aldri hatt et problem, sjekk HRI for flere erfaringer med de.

Jeg har aldri likt wireless, har prøvd bøttevis bortsett fra de virkelige hi-end systemene

fra EV, Sony o.l

Har prøvd å like flere men altid kommet tilbake til kabel.

X2`n har forandret det, den låter så bra at jeg ofte sitter og øver gjennom den istedenfor

for div DiMarzio og George L kabler!!

Har hørt mye bra om Lectrosonics sin digitale wireless og men aldri prøvd den.

Sennheizeren hadde jeg ikke gått for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.