Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken gitar er dette?


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Hei,

Søkte rundt på gilber på google etter baritone gitarer,

så fant jeg til slutt denne på en side..

hva kalles denne type necks?

noen som vet om noen sjapper som selger sånne greier?

og, er dette behagelig å spille på?

http://www.blackmachine.net/assets/F8Spalt1.jpg

*edit, sinnsyk tøff var den da, men sku vært fete inlays på den og litt anna headstock ;p*

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kalles "Fanned frets". Poenget er at skalalengden på strengene på bass-siden er lengre enn på diskant-siden, slik at strengene blir jevnere mtp. tension. Du får også da tightere strenger på bass-siden. Hvis du googler etter "Fanned fret guitar", så finner du flere gitarbyggere som lager det, blandt annet den siden du hentet det bildet fra, men akkurat han byggeren der er tydeligvis fullbooket ut 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kalles "Fanned frets". Poenget er at skalalengden på strengene på bass-siden er lengre enn på diskant-siden, slik at strengene blir jevnere mtp. tension. Du får også da tightere strenger på bass-siden. Hvis du googler etter "Fanned fret guitar", så finner du flere gitarbyggere som lager det, blandt annet den siden du hentet det bildet fra, men akkurat han byggeren der er tydeligvis fullbooket ut 2009.

Takker for info :D

Har du noen gang spilt på fanned frets før?, synest det såg spennende ut, men det er vell gitar for mer erfarne?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt er det ikke så vanskelig å venne seg til.

Hm, kansje det ville funka etter en stund,

jeg har merka att når jeg prøver å lære å sweepe..

så er det ganske vansklig å f.eks spille 3 strenger nedover på samme fret f.eks..

men tror du det blir lettere når man ikke må skrå`e med hånden så mye?

etter det jeg visualiserer (lol smart ord) så tror jeg att de gitarene gjør det lettere å spille fra 10 - 12 fret og oppover enn det er på vanlige gitarer.

fordi det er vanskli å holde hånda rett opp ned når man er så langt innpå der x)

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.