Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anngående 7-streng tuning


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Viss jeg tar en gitar med 7 strenger,

og stemmer den B,E,a,d,g,b,e

og skal spille en sang som er droppa til B på samme måten som man dropper fra E-standard til D-standar,

må jeg da ikke stemme g og b strengen et hakk ned eller noe?

Men da blir det feil igjen når jeg f.eks skal spille sanger i E-standard. kind of.

Viss det er en 7-strenger med tremolo måtte dette blitt forferdelig? x)

Jeg er forvirra, så forvirra att jeg vet ikke om jeg spørr rett engang, noen, hjelp meg x)

såg på Rocker sin salgsannonse på forumet om Ibanez RG 1570 skjønner dere x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal spille i drop B så dropper du vel bare B´strengen. Samme som dropp d bare dropper E strengen.

skal ikke droppe eine strengen ;p

som sagt,, vanskli å forklare..

B E a d g b e

På en 6strengs gitar ville E-a-d-g-b-e vært B-E-A-D-F#-B tunet ned .

hvordan skal jeg få det til med en 7 string,,

viss du tenker deg att fra 2 - 7 streng har du B tuning B-E-A-D-F#-B

og så fra 1 - 6 igjen skal du fortsatt klare å beholde (B)-E-A-D-G-B-e ?

prøvde lissom å finne en måte å få standard B tuning på 7 strengs gitar uten å på en måte fucke til resten,

om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av poenget med en 7-strenger er jo at du SLIPPER å droppe E-strengen ned i tuning, siden du jo har en ekstra streng.

No shit :P.

det var ikke det jeg ville frem til,

jeg skakke droppe e strengen..

les litt å prøv å skjønne hva jeg vil frem til..

sku heller vist fysisk på en gitar as, for ingen skjønner hva jeg vil frem til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil stemme 7- strengeren som en barytongitar pluss førstestrengen, du. Det kan du jo gjøre, slik du beskriver det, men du kan ikke ha gitaren stemt i C og i G samtidig. Du må stemme om hvis du vil skifte fra C til G- stemming, fordi intervallene mellom alle strengene på en gitar ikke er like.

Uten at jeg har prøvd, så tror jeg forskjellen i belastning på tremoloen er helt ubetydelig, og ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil stemme 7- strengeren som en barytongitar pluss førstestrengen, du. Det kan du jo gjøre, slik du beskriver det, men du kan ikke ha gitaren stemt i C og i G samtidig. Du må stemme om hvis du vil skifte fra C til G- stemming, fordi intervallene mellom alle strengene på en gitar ikke er like.

Uten at jeg har prøvd, så tror jeg forskjellen i belastning på tremoloen er helt ubetydelig, og ikke noe problem.

forvirra jeg, spesielt når jeg ikke er sikker på hva som er spes med en baryton gitar engang :P.

Men ja,,

Det å spille f.eks en sang som er tabba for en gitar med seks strenger og B tuning blir annerledes å spille med en gitar med vanlig tuning og en ekstra B streng,

det er det som irriterer meg litt..

da må man endre tabben f.eks på 2 - 3 strenger.. slit.

Eller fucke opp alt av tuning. uff.. så..

når jeg er så frustrert, bør jeg heller bare ta peaveyen min og sette på 11 - 50 strenger å stemme ned til B-standard,

eller ville det vært verdt å ha en 7-strenger for så å kansje måtte endre tabs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt hele forvirerr deg fordi B strengen som kommer etter G er stemt litt annerledes enn de andre.

Det er bare å gå opp en streng ( til G) og stemme den etter 4 båndet i D strengen.

Mens B strengen skal være stemt etter 5 båndet til G strengen.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.