Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox AD50 - lyd forsvant


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, er "ny" her på dette forumet, og har en VOX AD50 som jeg har hatt i en liten stund (kjøpte den peent brukt). Spilte på den i stad, master og volum på maks og jeg hadde den på 50W. Gain var på 1/4 og hadde den på AC30 gjennom en LP. Spilte og koste meg, så brått ble det brumming i den og det lukta litt rart...

Vet dere hva det kan være? Alle dioder fungerer og tar jeg på "vibrato" eller hva det enn heter på den ampen så hører jeg det i støyet.. Fint om dere kunne kommet med noen råd? Fin amp, så rart den er ødelagt nå alt.. (Rørert kan jo ha røket... 12AX7 som sitter i den tror jeg)

mvh. Kristoffer

Endret av KristofferStrand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det jeg også, men skrudde av baksiden og der var det ett 12AX7 rør, står også det i brukermanualen. Problemet er at jeg kjøpte den brukt, så har ikke kvittering på den.. Kjipt!

Gidder ikke å koste på den alt for mye, så blir kansje en ny amp.. Liker amper med litt varm lyd, spiller rock mest, men også litt country og blues med en telecaster med humbucker.. Noe dere vil anbefale? Fender blir nok litt for dyrt! er ikke sååå flink hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC30 er jo ikke dne billigste forsterkeren på markedet heller.. :P

Valveking kunne vært et alternativ til billig rør.

Vox AD er en hybrid-amp med ett rør i preampen - mer transistor enn røramp.

Luktet rart = Luktet svidd/overopphetet?

Med master og volum på maks er det store sjanser for at du har sprengt noe. Enten røret, høyttalerelementene eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar så langt! Synes det er god lyd i ampen, men bruker AC30 modelleringen hele tiden, sykt digg lyd! Skal stikke innom noen gitarforretninger å høre litt nå! Har spilt på en original AC30, og den var helt suveren :) ellers har jeg sett på Kustom med rør, så fine ut!

Men uansett, gidder ikke å koste på forsterkeren masse siden det ikke er "drømmeforsterkeren" min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har skjønt deg rett- du skrur volumet på 100%, og guffer på, og så er du forundret over at den går i stykker?

La meg si det slik, det burde du ikke være.

Jupp, er forundret. Når GAIN står ganske så lavt nede, så blir det ikke høy lyd, gitaren var heller ikke på maks. Har spilt MYE høyere på den før, uten noen form for vridning osv. En amp må jo tåle det.. Spilte jo lavere enn hjemmekinonlegget...

Så ja, den SKAL tåle det.. Du kan si, kunne spilt like høyt med en behringer 15w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.