Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

String/fret buzz


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Morn. Jeg har alltid hatt litt problemer med fretbuzz på Gibson Les Paul Classicen min, men når jeg nå skifta til hakket tjukkere strenger, altså 011, så tok det helt av, spesielt på den tjukkeste strengen på 9. bånd, låter helt grusomt, buzz, buzz, buzz, ødelegger lyden min helt! :angry:

Jeg prøvde å heve og heve og heve strengehøyden, men til slutt var den så høy at det så helt latterlig ut, og ikke kjentes noe godt å spille på i det hele tatt. Hva skal jeg gjøre? :ninja:

Kan jeg justere truss roden ellernoe? (sorry, er litt noob på detta :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg justere truss roden ellernoe? (sorry, er litt noob på detta :P)

Forsøk først å finne hvilke bånd som buzzer.

Det er nok lurest først å justere høyden på strengene slik du helst vil ha dem før du feilsøker.

Kan du se at halsen er skjev? Den skal ha en svak bue, men noen gitarer får det som enkelte kaller skihopp på de høyeste båndene.

Dette er som regel ikke mulig å justere med truss rod og må i de fleste tillfeller utbedres av en fagperson som da filer ned båndene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres buzzinga ut av forsterker? eller bare når du spiller uten forsterker? viss det ikke gjør det er det ikke no stress...

jeg hadde lignende problem med min les paul standar, både riff og kick mente jeg trengte ny hals, men så gikk jeg til en gitarmaker i krsand som bytta den ene strengen, og det løste alt! (var et hakk i strengen serru) følte meg ganske dum der jeg sto:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.