Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekt til metal/rock/funk


H2H

Anbefalte innlegg

Metal/rock/funk -- første jeg kom på, var tidlig Incubus.. Gitaristen der er helfrelst av phasere...

Edit: "Effekten" som jeg ville sagt var den viktigste i funk, er kompressoren.. Tighter ting opp, og legger grunnlaget for den perkussive måten å spille på.

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektene til John Frusciante er Boss Chorus Ensemble, Boss DS-2 Turbo Distortion, Big Muff Pi Distortion, Ibanez Wah og MXR Phaser.

Edit: For å gi det svar påd et du hovedsakelig spør om ville eg kjøpt en vrengpedal, som gjerne kan skru alt fra litt tynn funky vreng, til metall. Så ville eg hatt ein Wah, ultimat i alle musikksjangerene du spiller. Og så kunne du hevet på enten Chorus eller Phaser eventuelt begge deler etter ka du liker best.. :)

Endret av p_bassmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektene til John Frusciante er var Boss Chorus Ensemble, Boss DS-2 Turbo Distortion, Big Muff Pi Distortion, Ibanez Wah og MXR Phaser.

Liten rettelse ;)

Nå bruker Frusciante ca alle pedalene i hele verden. Sånn går det når du er bestekompis med Omar Rodriguez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.