Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fractal Audio AXE-FX fra Ebay


AC15

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en AXE-FX std. fra Cliff himself på Ebay.

Hvordan regner jeg ut totalkostnad på varen, som koster 1350 $?

EDIT: har tenkt å bruke Magnum, siden han bare vil sende etil USA

Endret av AC15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner jeg ut totalkostnad på varen, som koster 1350 $?

Ganger kjøpeprisen inkl fraktkostnader med 1,25

Edit: Du kan jo se om du får kjøpt den av Fractal Audio direkte.

Dem annonserer noen B stck med kosmetiske skader til 1200$ (ny pris er 1500$)

Mulig disse vil være tilgjengelig for direktesalg det Europeiske markedet også?

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalprisen blir: Pris x dollarkurs (pluss litt, siden du betaler med kort) x 1.25 + fraktgebyr hos magnum.

Ca-pris: 1350 x 5.2 x 1.25 + ca 500 (finn ut selv på http://www.jetcarrier.com/info/getShippingQuote.asp) = 9275.

Så du vil nok få den for et eller annet sted mellom 9 og 10 lapper, litt avhengig av dollarkurs, vekt, shipping i USA ++.

Vil også anbefale at du kjøper forsikring hos Magnum, som vil legge til ca 150 kroner.

På så dyr vare tror jeg nesten jeg vil råde deg til å akseptere moms som en del av utgiften, og ikke gamble på pris e.l.

Magnum kan be om kopi av originalfaktura, og det kan tollvesenet også. Play it safe, særlig mtp forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalprisen blir: Pris x dollarkurs (pluss litt, siden du betaler med kort) x 1.25 + fraktgebyr hos magnum.

Ca-pris: 1350 x 5.2 x 1.25 + ca 500 (finn ut selv på http://www.jetcarrier.com/info/getShippingQuote.asp) = 9275.

Så du vil nok få den for et eller annet sted mellom 9 og 10 lapper, litt avhengig av dollarkurs, vekt, shipping i USA ++.

Vil også anbefale at du kjøper forsikring hos Magnum, som vil legge til ca 150 kroner.

På så dyr vare tror jeg nesten jeg vil råde deg til å akseptere moms som en del av utgiften, og ikke gamble på pris e.l.

Magnum kan be om kopi av originalfaktura, og det kan tollvesenet også. Play it safe, særlig mtp forsikring.

Fikk begge mine Axe`s fra USA uten å betale mva!

Har gjort lignende 50-60 ganger, aldri problemer. bare sørg for at ting blir pakket ordentlig!

(Fikk en tung sub fra USA i går, pakket i kunn tynn papp utrolig flaks at den overlevde)

Den gangen det går gærent får det bare gå gærent, har fortsatt spart mye alt i alt :lol:

Har ingen betenkeligheter med å ta inn ting på denne måten, Norske tollsatser er latterlige!

De lover å heve de hver år og hvert år skjer absolutt ingenting.

Regner med at noen kommer med en moralpreken om dette uansett men hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjøres med å få avsender til å sende direkte til deg, og underdeklarere verdien på forsendelsen. Enten går det bra (dvs gjennom tollen i Norge uten å bli kontrollert), ellers så få du et snilt brev fra tollvesenet der de ber deg om å fakse inn/sende inn originalkvittering eller annet bevis på varens verdi. Da gjør du dette, og hoster opp aktuell momsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.