Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

OD-pedal som ikke farger lyden?


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Gjest Ziggy Stardust

Driver og "bygger" meg et pedalbrett nå om dagen. Som alltid går jeg i feil retning, trodde jeg hadde

et oppsett jeg var fornøyd med, men viser seg at det eneste som står igjen er Boss tunern.

Saken er slik; Jeg er utrolig fornøyd med lyden i voxen sammen med Telecastern min. Når jeg kranker

ampen, får jeg et skitten crunch som er akkurat den lyden jeg har vært på jakt etter lenge.

Problemet er at ampen er single channel og skulle gjerne ha kjørt den clean sånn at jeg kan variere litt mer.

Finnes det eventuelt noen pedaler som gir meg den naturlige crunchen i ampen? Kranker den uten og

farge lyden rett og slett?

Har hørt at T-Rex Moller OD er noe ala dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Spørs om det blir no brett.

Lyden av ampen med volumet på full guffe er herlig. Er akkurat den skitne crunchen jeg har vært på jakt etter lenge.

Ikke for mye vreng, ikke for lite. Problemet er at riggen min akkurat nå er en one-trick-pony. Sånn går det når man kjører en

single-channel amp.

Er gira på og ha en mer allsidig rigg, men ikke på bekostning av lyden min.

Tips og triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Har sett litt på Vox Over the Top Boost, men kan ikke si at jeg var helt litt fornøyd.

Nå gir ikke youtube et helt ærlig bilde av utstyr, men når man bor i en by med kun

to ubrukelig musikkforretninger så er det ikke så mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner ikke en pedal i hele verden som vi gi deg den lyden av VOX'n din på full guffe, så jeg ville spart pengene og sluttet å lete med en gang.

Det du KAN gjøre, er å bruke en clean-boost for å (med et pedal-klikk) pushe ampen fra semi-clean til litt mer krønsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og "bygger" meg et pedalbrett nå om dagen. Som alltid går jeg i feil retning, trodde jeg hadde

et oppsett jeg var fornøyd med, men viser seg at det eneste som står igjen er Boss tunern.

Saken er slik; Jeg er utrolig fornøyd med lyden i voxen sammen med Telecastern min. Når jeg kranker

ampen, får jeg et skitten crunch som er akkurat den lyden jeg har vært på jakt etter lenge.

Problemet er at ampen er single channel og skulle gjerne ha kjørt den clean sånn at jeg kan variere litt mer.

Finnes det eventuelt noen pedaler som gir meg den naturlige crunchen i ampen? Kranker den uten og

farge lyden rett og slett?

Har hørt at T-Rex Moller OD er noe ala dette.

Du bør sjekke ut Maxon OD 820, jeg syns det er en utrolig god pedal, den er i samme gata som møller'n. Men jeg syns denne låter bedere, mye mer transparent og reint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.