Web Analytics
Jump to content

Whammy

52tele
 Share

Recommended Posts

Kjøpte meg en Digitech Whammy her om dagen! Lenge siden jeg har hatt det så hemningløst morsomt med gitaren! :D Tviler på at den blir brukt til noe seriøst med band eller noe, men det er et vanvittig morsomt(og dyrt) leketøy :P

Edited by 52tele

Glimrende til å spille country med, om du ikke har B-bender gitar. Dog vanskelig å holde bendinga på en streng. ;)

Har alltid ønsket meg en slik etter at jeg leste om Jennifer Batton som brukte den til å slide inn og ut av soloer... :D

Glimrende til å spille country med, om du ikke har B-bender gitar. Dog vanskelig å holde bendinga på en streng. ;)

Har alltid ønsket meg en slik etter at jeg leste om Jennifer Batton som brukte den til å slide inn og ut av soloer... :D

Hehe! Får vel teste den ut med Telen, noe jeg faktisk ikke har gjort:P

Batten er jo ei spesiel dame, det...

• 2 weeks later...

Om man er i det kreative hjørnet, kan jo whammy'n være din beste venn. Holdt på med min i dag. Kjørte inn lyden av gameboyen min, og hadde det litt moro. Tok opp samples. Trur jeg skal spille inn en sang med gameboyen. Kan bli moro. :)

Synes som sagt den er morsom- her er noe jeg brukte min til.

Sangen ligner litt på "Motorcycle" med herr Satriani, så da passet det med "Trehjulssykkel", siden jeg ikke er riktig like dyktig på gitaren.

Dette er en en sustainer-gitar gjennom en Whammy, og rett i PC-en.

Hehe, det der var tøff da ^_^

Synes som sagt den er morsom- her er noe jeg brukte min til.

Sangen ligner litt på "Motorcycle" med herr Satriani, så da passet det med "Trehjulssykkel", siden jeg ikke er riktig like dyktig på gitaren.

Dette er en en sustainer-gitar gjennom en Whammy, og rett i PC-en.

Hehehe, kult.. Whammier er steinfete.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.