Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitarfetish-strat 2


Anbefalte innlegg

ble litt inspirert av han andre duden som skulle lage guitarfetish strat nå, og siden jeg har lyst til å gjøre noe litt sært og det var ganske billig kan jeg jo prøve...

gitarrvs9.png

skjermdumpqc9.png

Jeg vil ha et SSH oppsett, med P90 i neck, vanlig stratpickup i midten, og en humbucker i bridge. Jeg trenger ikke, og vil ikke ha en tremolo.

Ser at jeg gjorde litt feil på bildet, og tok med en SSS pickguard med pots og en SSH uten, men lat som SSH-pickguarden ikke er med, mens SSS greia med pots er SSH.

Noen som tror dette vil funke? :P

Veit jeg må lage plass til P90en, kommer da bare til å file ut plassen til neck-pickupen.

Endret av kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du la selvsagt merke til hva det sto om halsen ? "Frets are medium jumbo nickel silver- ready for your final levelling and dressing"

Du må altså påberegne båndsliping på utgiftslisten din.. Slik er det forøvrig ofte med løshalser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. de aller aller fleste løshalser må gjerne justeres litt i forhold til både bånd og oversadel (nut) Sånn er det bare. Man kan vel være heldig og få et ok resultat med en løs-hals slik den er, men 100% blir det nesten aldri uten litt justering av kyndige hender.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. jeg vet ikke helt hva de ulike verkstedene tar for slikt, men jeg ville vel tippet et sted mellom 1000 og 2000 alt avhengig av hvor mye som må gjøres med en hals. Er det en ny og god hals med en grei nut kan du kanskje komme under tusenlappen også for alt jeg vet. Du får undersøke med ulike reperatører i ditt lokalmiljø.

Jeg sier jo ikke at man konsekvent alltid må regne med å få utført slikt arbeide på en løs hals, bare at det veldig ofte er nødvendig for å gjøre en under middels grei gitar (som mange partsocastere blir..) til noe som er verdt å eie/bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.