Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Å synge mens man spiller "noe annet"


Anbefalte innlegg

Driver og øver inn Children of the sea og Don`t talk to strangers av Sabbath/Dio.

Begge låtene har akkustiske introer som går litt på siden av vokallinjene. Det er her jeg sliter. Jeg makter ikke å synge samtidig med at jeg spiller disse introene. Hva er teknikken for å øve opp dette? Klarer Hetfield å synge imens han moser ut Master of Puppets, så må da vel dette være piece of cake.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her. Hvis du er mest gitarist, må du bare øve inn gitargreiene til det sitter uten at du trenger å tenke på det. Har hatt det samme problemet flere ganger, og det er det som er løsningen.

(Ikke for det, jeg sliter med å spille mer enn tre enkle akkorder mens jeg synger noe, men det er jo egentlig samme greia.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke et vondt ord om Hetfield, men en tight MoP med BRA sang har aldri vært 'tallicas sterke side :)

Støtter meg forøvrig til øve-tipset: Lær sangen så godt at det kun er muskler og reflekser som spiller på gitaren, så kan du la hodet ta seg av syngingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet ut at om en lærer seg å spille piano så går slike ting mye mye enklere. På et piano må du jo veldig ofte spille 2 forskjellige ting samtidig (med mindre du spiller lame kompeakkorder), så da lærer du hjærnen å separere to forskjellige handlinger.

Spilte piano før jeg spilte gitar og har aldri hatt noen problemer med å synge samtidig. (bortsett fra det rent sangtekniske selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Hetfield? Hva Med Mustaine, Vil si han gjør det mye vanskligere for seg selv, da riffet til master of puppets ikke er spesielt vansklig, men Holy Wars er betydlig verre.

Jeg må si at jeg finner det mye enklere å synge med gitar enn med bass egentlig, Gitar har jeg få problemer å synge samtidig med, mens jeg sliter litt med bass (Og jeg er bassist!) Vil si at øving er tingen, begynner å få orden på Thin Lizzy - The Cowboy song med bass og vokal nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.