Web Analytics
Jump to content

SD-1'en min bråker

kake
 Share

Recommended Posts

Fikk en Boss SD-1 i posten idag, og høres kul ut den, men den bråker utrolig mye! Når den er av, er det greit, når den er på, med Drive på 0 er det en relativt høy knitre/dure tone, og om jeg skrur drive opp, så kommer det en "telefon-forstyrrer"-lyd, dvs. samme lyd som du får av mange høytalere hvis du ringer mobilen når den ligger ved siden av den. Volumet på støyen øker proporsjonalt med drive-nivået. Verken Level eller Tone forandrer noe av støyen... Noen som vet hvorfor, og hva jeg kan gjøre for å fikse det? :mellow:

Prøvde med batteri, og støyen forsvant. Noe jeg kan gjøre med adapteret mitt? :(

Ja, du kan gjøre som jeg gjorde med mitt av samme typen, kastet det i søppela etter 2 dager, pga. sinnsyk støy fra de fleste pedalene :angry:

T-Rex Fueltank f.eks kan anbefales...

Har ikke prøvd de andre, så jeg kan nok ikke svare deg.

Den du bruker nå tror jeg er en såkalt switch-mode power supply, og den hakker opp spenningen med høy frekvens, og da kommer støyen. Anbefales absolutt ikke til effektbokser.

Godlyd selger en noe billigere variant enn T-Rex, den hetr Godlyke PowerAll. Har den også selv, veldig bra den også.

Se her: http://www.godlyd.no/default.asp?page=650&...82&p262_v=1

Så det nå, men uansett er det der "feil" type. Kjøp de adaptrene som bare gir 9v ikke utskiftbar spenning, en liten søt adapter på størrelse med en mobillader.