Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MI Audio Crunchbox+AC15


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Gjest Ziggy Stardust

Noen som har erfaring med denne komboen? Utifra hva jeg har hørt låter jo

Crunchboxen latter bra for å frem litt Marshall-ish toner. Men hvor bra låtern

sammen med en vox?

Noen som har god erfaring med eventuelt andre gode dist/od-pedaler til AC15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Har stort sett top boosten på ti, og master litt lavere så jeg slipper å blåse av meg øra.

En vox på full guffe vil uansett ikke produsere nok gain til å få Marshall-ish toner.

Derfor trenger man en box.

Akkurat nå står det vel mellom en Catalinbread Super Charged Overdrive, MI Audio Crunchbox og en enkel RAT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som den har en del gain

.

Sier ikke at det blir Marshall, men det er jo tross alt en Vox (selv om det ligner littegrann). Spørs vel litt hva slags Marshall-lyd du er ute etter.

Synes ZVEX Box of Rock klarer Marshall-vreng bra, og der har du en fin boost også. Kan være fint om AC15 ikke gir deg nok vreng.

Tror det blir en sånn på meg når jeg skal fylle pedalbrettet.

Vurderer nesten en slik AC15 kombo også, koster jo ikke mer enn 600 dollar fra statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Blir det en Zvex blir det definitvt Fuzz Factory, kun pga støyen man kan lage.

Vurderer en Big Muff og en booser, muligens en TS-808?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuzz Factory og Muff er jo fuzz, trodde du skulle ha OD.

Av fuzz synes jeg Dunlop Hendrix Fuzz Face er kul. Liker måten den brummer på, mens andre fuzzer er mer skarpe eller "snillere" (germanium).

Finner, som alltid, demoer på youtube, proguitarshop sine er utrolig bra.

Du får ikke oscilleringen til Fuzz Factory da, skal innrømme at det er tøft, men er liksom å få brukt det til annet enn lek. =p

Hvis du liker støy så må du nesten få deg whammy, utrolig hva man kan gjøre med en slik.

Må jo nesten bli reissue, og de er jo som de fleste andre reissues ikke helt lige originalene, men er visstnok ikke så verst. Bedre enn alle de andre som kom etter den originale.

Når det gjelder TS som booster, så farger det jo lyden en del sammenlignet med clean boost.

Hadde en TS-klone jeg prøvde som boost, og det var ikke et fullverdig alternativ til cleanboost, måtte litt vreng til før det ble skikkelig boost.

Nå kan jo det også bli kult da, og det er jo praktisk med boost og OD i ett. En av grunnene til at jeg liker Box of Rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Er på jakt etter bårde fuzz og en OD.

Når det gjelder Fuzzen er jeg på jakt etter en rimelig enkel lyd. Har på følelsen at jeg kommer til å få stort sett

lite bruk for fuzzen, annet enn til soloer og andre deler når jeg trenger virkelig skitten lyd. Der kommer Big Muffen inn i bildet.

Frykter at Fuzz Factory koseter mer enn den kommer til å gi meg. Oscilleringen virker sinsykt rått, men blir mulig litt drøyt å betale 2300

for det. Har ikke fått intrykket av at fuzzen i seg selv er så konge. Skal man ha Fuzz Factory må man vel kjøre probe versjonen?

Er vel ca tilbake til utgangspunktet hvor jeg vurderer en crunchbox. Greia er at jeg liker lyden voxen gir meg på full guffe,

skulle bare hatt muligheten til å vrenge bittebittelittmer. Har hørt at TS og Vox utgjør en bra combo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en Fuzz Factory helst for oscilleringen, så vil jeg annbefale deg å sjekke ut en feedback-loop.

En feedback-loop kan få så si alle pedaler til å oscillere, og når du putter en vrengpedal i den så får du en FF-aktig feedback.

Jeg har hatt en Fuzz Factory selv, men solgte den igjen fordi jeg var mer fornøyd med FB-loop + en av vrengpedalene mine.

Det er ikke så mange som produserer slike, så jeg fikk min bygget av Erlend Grimseid. Det tok har 500 kr for.

Her er et dårlig bilde av min:

DSC00047.jpg

Som du kanskjer ser så har den en fotbryter og en liten bryter.

Fotbryteren er for av/på, og den lille velger om boksen skal brukes som true bypass-loop eller feedback-loop.

Trykk på denne linken og hør sangen "Skywalker". I slutten der bruker jeg feedback-loopen med en RAT og en BM-klone i loopen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.