Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

min sin ibanez


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

jeg har en Ibanez RG med HSH oppsett, 5-veis bryter og alt det... den har en jordingsfeil så den skurrer veldig, jeg lurer på hva jeg bør gjøre for å få den bedre, trenger ikke hjelp til å fikse feilen, men jeg vil ha nye mikrofoner, S i midten har skurret hele tiden, men har ikke giddet å levere den inn, hvilke mikrofoner kan jeg putte inn? hvor kan jeg få tak i?

hva annet kan jeg gjøre for å "pimpe" den?

PS: har en strat med føkka hals som jeg og vil prøve å pimpe litt :P kom med tips til begge

Straten er en Aria Pro II, har ikke funnet noe om den så vil pimpe den på en billig måte siden det helt sikkert er en dritgitar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan putte inn nesten hvilke pickup's du vil.. Humbuckerne bør helst ha F-spacing (polstykke avstanden er tilpasset floyd rose o.l.)

DiMarzio er jo liksom klassikeren på RG men det finnes jo mye annet å velge i også. pickups kan vel kjøpes i alle instrumentbutikker, men er selvsagt veldig mye rimeligere på nettet og helst fra USA

Seymor Duncan kaller F-spacing for "trembucker" forøvrig. Hvis du er på utkikk etter noe rimelig er GFS sikkert tingen - http://store.guitarfetish.com/

DiMarzio pu'ene får du med ulike farger - det pimp'er jo godt.. eller kan du jo bytte knotter og plekterbrett f.eks. På e-bay finner du f.eks noen som lager RG brett med custom pickup utskjæringer og hva du måtte ønske.

Hvis den Aria'en har "føkka hals" er det vel ikke noen vits å "pimpe" den ? da er den jo ubrukelig ? Forøvrig er det vel opp til deg å avgjøre om det er en "dritgitar" eller ikke.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.