Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan man finne band/musikere?


Innos

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt oversikt over hvor man kan finne band/musikere, spesielt på nett.

Vet at de fleste musikksjapper har oppslagstavler, og at vi har et forum for det her, ellers har jeg ikke funnet stort.

Finner stort sett små sider med 10-20 annonser fordelt på 2-3 år, beste jeg har funnet til nå er en eller annen side på Sol (link).

Er mest hypp på å finne musikere eller "resteband" (halvoppløste band som sitter uten stort å gjøre) å spille med, slik at jeg kan sette idéene mine til livs.

Har nesten gitt opp å finne passende lokale band. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut grupper på facebook, f.eks musikere i stavanger eller lignende. Myspace er også en fin plass. Så kan du jo henge opp lapp på musikksenteret og sagevik. Annonser i avisen? Både RA og Aftenbladet har jo muligheter for slikt. Gå på konserter, meld deg inn i studentersamfunnet på folken, bli kjent med folk som driver med musikk, så kjenner gjerne de noen. Er du ikke gammel nok til å komme inn på konserter eller ikke er student, stikk ned på metropolis og sett opp en lapp der. Ellers kan du jo slenge opp lapper på skolen din. Det er ofte mange som spiller der, som du gjerne ikke vet om. Bor du i stavanger, går det også an å finne medlemmer i sandnes eller motsatt vei mot randaberg. Det går jo busser og biler :)

Det viktigste er iallefall å bli kjent med folk. Gå på under 18 konserter på checkpoint på bandstand, eller gå på metropolis på konserter. Du finner garantert noen som vil spille samme musikk som deg, eller prate om det. I musikkbransjen er kontakter alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det litt pågang ja, får vel hive inn en "annonse" der også!

Takk for hjelpen!

edit: Den der var bare til Tore.

Der var det mange gode tips, Andy.

Tror jeg begynner med å sette opp noen lapper og legge ut noen annonser.

Hvis det ikke funker får jeg vel begynne å jobbe litt for det. =p

Har ingen store planer egentlig, er 17 år og har spilt i ett og et halvt.

Er bare litt lei av å spille alene, blir litt ensformig.

Jobber med en annonse til Sol og Kick Music nå, så får vi ser hvordan det går. =)

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk det med det bandet du skulle prøvespille med??
Fant fort ut at de var på et langt høyere nivå, så jeg sa takk for meg slik at vi slapp å sløse mer tid. =p

De hadde vel spilt ti ganger så lenge som meg. Har forresten sendt gitaren nå.

Ser i annonsane at du er eit metallhue. Du har ikkje lyst til å starta eit tech-death-band med meg då? ^_^
Er ikke spesielt glad i death metal, og har funnet vokalist/gitarist som virka ganske gira på å være med på akkurat det jeg vil selv, så får bli et nei foreløpig i hvert fall.

Han fant meg forresten på kickmusic, så takk for den.

Han går også på samme skole som meg, og visste godt hvem jeg var, så tipset til Andy var kanskje ikke så dumt. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.