Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Så... hemmelighet fra meg, også!


MrWalker

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare vår gode venn TF som klarer å holde kjeften sin :)

Det har jeg også klart, men nå klarer jeg det ikke lenger...

Det ligger en pakke på postkontoret til meg i morra, og den inneholder denne skjønnheten:

89%20body%20front.jpg

89%20body%20rear.jpg

89%20full%20rear.jpg

89%20full%20front.jpg

89%20headstock%20front.jpg

Gleder jeg meg??? Ja.... gjett om!

Det er altså en Clement SC Lise bass med nr. 89. 4 strenger, hals av shedua, gripebrett i impregnert ask, kroppen er en sandwich med koa topp, mahogny kjerne og black limba bakstykke (også kjent som korina hos Gibson og Wamoth) med svarte aksent-striper mellom hver lag. Øvre del av kroppen er hul ("chambered"). Hipshot mekanikk.

Elektronikk? Jada, i lassevis. Den har Nordstrand Dual Coil micer og en Hipshot piezo-stol. Elektronikken er satt opp slik at det er master volum, balanse mellom de magnetiske micene, piezo/mag balanse som så mates gjennom en 18V Aguilar OB-3 preamp med bass, mellomtone og diskant-kontroll. Og for den oppmerksomme som nå bare har kommet til 6 knotter, så er den 7. en vanlig passiv tone-kontroll for piezo-micen, slik at man kan "temme" litt av det hissige diskant-spekteret fra piezoen før den blandes sammen med det magnetiske signalet. :)

Bassen er (selvsagt) bygget av Tom Clement i Florida. Jeg har selv designet kroppen, og denne modellen er oppkalt etter min kone, faktisk (etter Tom's ønske). Den er inspirert av Parker-bassene, og har et litt annerledes balansepunkt enn mange andre basser. Strengene er også forskjøvet litt opp for å gi en bedre sittestilling når man sitter og spiller.

Gleder jeg meg til hentelappen kommer i postkassen i morgen????? :)

Pris? Man skal ikke spørre om en kvinnes alder og heller ikke om prisen på en bass. (Bare sjekk i Skikk og bruk §45).

Men her er det stort sett ikke spart på noe... mulig man kunne laget halsen mer heftig med 7 lag, men utover det er det ikke så mye mer som kan legges i en Clement. :)

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bass. Veldig spesiell bass, og så morsomt med konas navn.

Hvorfor har du laget den som bolt-on, og ikke med gjennomgående hals. Trodde det var litt av greia med single-cut? Ser ikke hvor truss-rod-skruen er, men regner med at den er ved overgang til kroppen? Eller er den uten truss-rod ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bass. Veldig spesiell bass, og så morsomt med konas navn.

Hvorfor har du laget den som bolt-on, og ikke med gjennomgående hals. Trodde det var litt av greia med single-cut? Ser ikke hvor truss-rod-skruen er, men regner med at den er ved overgang til kroppen? Eller er den uten truss-rod ;)

Syns eg ser eit lite hol på kroppen heilt inntil halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :) gjett hva jeg holder på med!

Er enig med deg, elros, piezo gir en helt annen dimensjon! Veldig stilig!

Bolt-on... det er sånn han bygger bassene sine. Det fungerer helt fint! ikke noen grunn til å lage gjennomgående hals for min del :) Jeg har vel en med gjennomgående, men resten er bolt-ons. Og det er ingen lov som sier at singlecuts må ha gjennomgående hals. Det finnes etterhvert flere med bolt-on. Clement og Benavent for å nevne noen.

Skilsmisse, det hadde jeg ikke tenkt på... jaja... vi får ta det problemet om det skulle dukke opp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Det er vel ingen hemmelighet at jeg ikke liker SC-basser, men siden du har designet den selv så virker det som du er godt fornøyd, og det er jo det som er viktig!

Treverket og utseendet ellers var jo upåklagelig :)

..skal dog nevne at jeg hadde fått noia av så mange knotter på et instrument :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen!

Har spilt på den en god del i helga (selvsagt), og er veldig fornøyd med den. Helt annerledes enn de andre bassene jeg har. Mer raffinert, varmere i tonen (naturligvis), ikke fullt så "snappy" og "bright" som de med poppel eller sump ask, men mye mer sofistiert i tonen. Og piezo-micen gir en fantastisk variasjonsmulighet. Jeg er glad jeg fikk satt inn den piezo tone-kontrollen. Den gjør det mulig å temme piezoen litt slik at den ikke blir så "krass" og skarp i tonen. Vanvittig bra :)

Skal se om jeg ikke får postet noen lydprøver på siten til Tom i løpet av kort tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være så galt prismessig, Vuelo. Akkurat denne koster litt mer enn standardmodellen (den har tross alt det meste, inkludert en oppvaksbenk for å sitere Tom), men han bygger en singlecut til deg for $1150 (4-strenger). Det ligger også en på ebay for tiden, en ganske lekker 5-strenger, og jeg vet at det dukker opp en eller to til i løpet av kort tid.

Den som ligger på eBay akkurat nå har en ganske artig kropp. Den er laminert med mango topp, og flere lag med sump ask og mahogny og svarte aksentstriper (anigre) i kroppen. Båndbass med MusicMan oppsett, og ikke mer enn $1500. Sjekk selv:

http://cgi.ebay.com/Clement-Custom-Fretted...p3286.m14.l1318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.