Web Analytics
Jump to content

Modding av power conditioner

Recommended Posts

Ey!

Jeg har kjøpt historiens billigste power conditioner, eller, power distributor ettersom den ikke akkurat har mengder av filtrering, noe har den da.

Den er faktisk kliss lik Furman PL-8 pro, eneste er at den mangler som nevnt, noe filtrering. Jeg hadde tenkt å putte inn litt ekstra, men det var det ikke plass til, så jeg nøyde meg med å gjøre om to av uttakene til 110v:

IMAGE_005.jpg

IMAGE_006.jpg

52415_800.jpg

Og to av denne typen fikk en gjennomgang med hammern...

transformer-50w.JPG

Enkelt og greit, kjøpe to step down transformatorer på eBay, til 4 dollar stykket, kjøpe en power conditioner til 52 euro, knuse transformatorene, og hente ut selve jernklumpen, uten å ha med alt dillet rundt, og stappe denne inn i power conditioneren.

Funka som juling :)

Edited by Gnome

En ting jeg aldri helt har forstått meg helt på. Hva er egentlig poenget med en Power Conditioner?

F.eks: http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_frequency_interference

En annen ting er jo f.eks. å skape et galvanisk skille mellom riggen din og alt annet som er koblet til samme kurs. Min gjør ikke det, men flre furmanbokser gjø det. Hvis du har prøvd å spille konsert hvor du har måtte koble deg på samme kurs som f.eks. lysteknikkerne, er plutselig en power conditioner grei å ha, for det støyer.