Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med klebrig/sticky hals...


Sorg

Anbefalte innlegg

Har en PRS CU Artist og den lakkerte halsen kjennes tjur/klebrig, spesielt når jeg spiller live. Noen som har noen gode tips til å bøte på dette? Vasker hender, osv men den effekten varer for kort.. Leser på amerikanske forum at noen benytter stålull. Noen som har erfaring med det? Vil gjerne ha en mindre klebrig hals uten at jeg herper finishen fullstendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en PRS CU Artist og den lakkerte halsen kjennes tjur/klebrig, spesielt når jeg spiller live. Noen som har noen gode tips til å bøte på dette? Vasker hender, osv men den effekten varer for kort.. Leser på amerikanske forum at noen benytter stålull. Noen som har erfaring med det? Vil gjerne ha en mindre klebrig hals uten at jeg herper finishen fullstendig..

Dette er et problem med noen Gibboer også. Så en tråd om akkurat dette her på vintagegitar. Er den ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på alle mine gitarer har jeg brukt noe jeg mener heter scotchpad...det kan minne litt om et stykke grov filt eller noe,bare at den matter ned lakken en del.

det hjelper på og tar ikke livet av finishen totalt.

jeg er gådd til metoden å pusse baksiden av halsene med sandpapir,da jeg ikke har noe spesielt dyrt utstyr eller har gitarer bare for å se på å selge videre som noen gjør...

hvis det funker bra å du koser deg med instrumentet ditt er det bare å peise på..skjønner at folk er skeptiske til dette når de har dyre gitarer,men scotchpadden funka bra,å tok ikke livet av finishen som sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sander ned halsen med sandpapir.(bruk maskeringstape på deler av gitaren/halsen du ikke vil skal bli sanda)

bra du tilføyde det,kan ende opp med et ganske kult utseende på baksiden av halsen om du maskerer opp i et mønster hvis dere skjønner,et felt der lakken er matt mens resten av gitaren er sweeet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.