Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

muliteffekt vs stompbokser


jealei

Anbefalte innlegg

Hold deg til 8'en du til du har fått roet deg ned. Når du merker at du berynner å bruke kun 2-3 vreng lyder hele tiden, samme delayen osv. Da kan du begynne å tenke pedaler. Men før det er det ikke mye vits i.

Om du vil finne ut om pedaler er noe for deg kan du jo prøve deg med 8'en i manual mode. Om du klarer deg med 3-4 patcher, og bare skrur av og på effekter da kan du begynne å tene analogt brett.

Fordelen med analogt brett i mine øyne, er begrensningene. MHM du hørte rett. Begrensningene. Bregrensniger ypper til kreativitet. "Tvinger" deg til å bruke andre metoder (spille teknikk, tonevalg osv) til å oppnå den "effekten" i musikken du er ute etter. Pink Floyd fikk ikke fet musikk av å ha et studio fuuuuuult av digitale boksr full av muligheter, men ved å utnytte de analoge gamle greienes begrensninger.

IMHO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det slik at jeg bruker kun dist od og delay (med andre ord de samme 4 patchene om og om igjen), men i noen få tillfeller bruker jeg fancy ting som f.eks slow gear (violin effekt) jeg har en kustom 30w ett eller annet jeg plugger brettet inn i effekt return eller send, husker ikke hvilken av dem, men jeg bypasser pre ampen til forsterkeren.

jeg spiller for det meste rock, og bruker litt clean, varm og god od, også litt crunch til dist, og dotted 8th delay, er det det går i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Gt-8 selv. Som du sier er det et hav av muligheter.

Synes at effektene(chorus, delay..mm) i brettet er bra nok i seg selv.

Har selv laget noen patcher som jeg ved å trykke ctl pedalen kjører over i manuell mode.

Dermed kan jeg velge opptil 5 effekter inkl bank pedalene.

Innstillingene på alle effektene kan varieres fra patch til patch, og kan dermed velge å kjøre feks. chorus midt i låta.

Blir vel nesten det samme som å ha løse pedaler..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.