Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose eller ibanez?


tullekako

Anbefalte innlegg

Skal sette i ny vibb i warlock'en. Den er 15 år gammel og hadde originalt en stratvibb. Ble litt tamt, så nå har jeg frest ut og gjort klart for en Floyd-type vibb.

Jeg vurderer da å kjøpe en original floyd eller en ibanez tremolo. Hva holder tuningen best og hva holder lengst (med tanke på slitasje)? andre vibber jeg bør vurdere? takk på forskudd. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at folk har hatt problemer med det første edge systemet, men edge II er visstnok ganske så safe. Men skal du være på den sikre siden, og ikke minst sørge for at gitaren er salgbar etterpå er det vel en idé med ekte vare tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva du mener med det første edge systemet og edge II.. Hvis du mener at Edge er Edge I og Edge Lo-Pro er Edge II så er i alle fall disse tremolo systemene regnet som det beste Ibanez har laget og den originale Edge modellen ble regnet som en klar forbedring av Floyd rose tremoloen. Dette var forøvrig før Floyd ble laget på lisens av all verdens produsenter.. Jeg tror du vil finne noen som har hatt problemer med alle tremolo systemer som finnes og Edge er helt sikkert ikke noe unntak. Man skal jo også huske at slike tremolo systemer som dette er veldig finfølende i forhold til slitasje blandt annet.

En Edge eller Edge-Pro passer ikke inn i normal routingen for Floyd Rose vanligvis. Den krever både en dypere, lengre og ofte bredere routing. Men stud/post plasseringen er vel den samme så vidt jeg har forstått.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.