Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Maiden, Valle Hovin


Aphelion

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lauren Harris klarte seg meget bra, og det synes jeg absolutt at Avenged Sevenfold gjorde også.

Maiden var like bra som alltid, med knallbra setlist og et herlig sceneshow.

@Aphelion; personlig synes jeg bassen var akkurat passe overdøvende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er å dukke opp etter oppvarmingsbanda i slike tilfeller;)

Ingen som bemerker hvor mye bedre Dickinson høres ut i dag enn for 23 år siden da Live After Death kom...

Så dvd'n her før konserten, og han synger jo latterlig mye bedre nå for tia!

Får håpe de kommer tilbake igjen neste gang også da.. hørtes da vitterligen slik ut... til Trondheim that is:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt på bærtur?

Nei. Jeg forventer et lydbilde som ikke er drukna i bass når det er tre gitarister og jeg står rett foran lydmannen :P Og hva er poenget med denne Gers-mannen? Han danser jo mer enn han spiller. Tullete. Ikke ble han skrudd opp da han endelig slapp til med en solo heller :lol: Og Moonnchild-soloen ødela han jo helt, æsj.

Dickinson var knallbra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det tøffeste scene-showet jeg noen gang har sett! :D Maiden spilte feilfritt, fikk plass i the golden ring, ( Der var det god plass tilogmed) fikk kjøpt øl (Enda jeg ikke har fyllt 18) og scena var bare ON-FIRE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Nei. Jeg forventer et lydbilde som ikke er drukna i bass når det er tre gitarister og jeg står rett foran lydmannen :P Og hva er poenget med denne Gers-mannen? Han danser jo mer enn han spiller. Tullete. Ikke ble han skrudd opp da han endelig slapp til med en solo heller :lol: Og Moonnchild-soloen ødela han jo helt, æsj.

Dickinson var knallbra :)

!GIG POLICE!

Var ikke drukknet i bass etter det jeg hørte, men det er mulig jeg har litt andre preferanser enn deg, Gitarister har som regel en frykt for dype toner :lol:

Jeg ble litt sjokkert over å finne ut at Steve har litt drive på tonen sin (Kan ikke huske at han har hatt det tidligere)... Den satt veldig bra. Lydbildet var ikke noe spesielt bassete, jeg hørte alle helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ca. kvart over sju. Hadde ingen problemer å få en bra plass, da jeg av uvitende smarthet hadde beholdt securbåndet jeg fikk på Lerkendal. Sto lenge ca. en meter fra første rad, men det ble så trangt at det omtrent var umulig å følge med, så jeg trakk meg lenger tilbake hvor det var forbausende god plass. Traff for øvrig ThunderFingers inni der et sted.

Hva selve showet angår, ræva oppvarmingsband. Avenged Sevenfold var et bedre liveband enn visse skulle ha det til, men hva hjelper det når låtene er grusomme og soprantrommisen synger som ei kråke. Lauren Harris klarte seg jo bra, men låtene var utrolig kjedelige IMO. Det hjalp heller ikke at "Zakk Wylde" på gitar fikk såpass mye spillerom som han fikk. Maiden leverte et knallsett, bra sceneshow og enormt bra lysshow spesielt under "Hallowed be thy Name", bra med pyro også. Showet overgikk det i Vallhall under AMOLAD-turnèen.

EDIT: Når det gjelder lyden la jeg merke til for mye problemer. For eks. økende volum, feedback, dårlig ly på et par soloer, men fpr å være helt bryr jeg meg ikke så mye, jeg gikk tross alt glad og fornøyd nedover mot byn.

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Kom ca. kvart over sju. Hadde ingen problemer å få en bra plass, da jeg av uvitende smarthet hadde beholdt securbåndet jeg fikk på Lerkendal. Sto lenge ca. en meter fra første rad, men det ble så trangt at det omtrent var umulig å følge med, så jeg trakk meg lenger tilbake hvor det var forbausende god plass. Traff for øvrig ThunderFingers inni der et sted.

Hva selve showet angår, ræva oppvarmingsband. Avenged Sevenfold var et bedre liveband enn visse skulle ha det til, men hva hjelper det når låtene er grusomme og soprantrommisen synger som ei kråke. Lauren Harris klarte seg jo bra, men låtene var utrolig kjedelige IMO. Det hjalp heller ikke at "Zakk Wylde" på gitar fikk såpass mye spillerom som han fikk. Maiden leverte et knallsett, bra sceneshow og enormt bra lysshow spesielt under "Hallowed be thy Name", bra med pyro også. Showet overgikk det i Vallhall under AMOLAD-turnèen.

EDIT: Når det gjelder lyden la jeg merke til for mye problemer. For eks. økende volum, feedback, dårlig ly på et par soloer, men fpr å være helt bryr jeg meg ikke så mye, jeg gikk tross alt glad og fornøyd nedover mot byn.

Heh, Må inrømme at jeg lurte litt på hvem denne luringen som sto og tittet på meg innimellom var :P Avenged Sevenfold kjører visst alle digitalt, Scenen så faktisk litt rar ut med bare et trommesett og tre stykker med gitar/bass som virret rundt der med trådløst system :lol: (Sikkert noen som trodde de ikke var plugget i en gang :P)

Nei, Maiden var fantastisk, og det tror jeg de vil være noen år til...

Det så forresten ut som Lauren Hadde Nikki Sixx på bass :lol:

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, Må inrømme at jeg lurte litt på hvem denne luringen som sto og tittet på meg innimellom var :P

Kjente deg ikke igjen med det første, men det var ettellerannet ganske kjent. Hadde samme greia i Trondheim, sto ved siden av hun som grein på idol. Sto hele konserten å lurte på hvem hun var. Først etterpå, ble jeg fortalt hvem det var.

Ble litt overasket over at AS tydeligvis kjørte POD xt rett i PA, men det låt ikke så alt for gærn't heller. Godlyd fra gitaristen Lauren også, kjørte vel 2x6505.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maiden var sinnsykt, min første Maiden konsert, men definitiv noe som skal gjentas!! Sceneshowet med pyro og lys var supert, masse morro taler fra Bruce atpåtil ^^ de leverte ett knallshow syns jeg hvertfall! :)

Var også masse morsomme akrobatiske stunt fra godeste Gers, litt tøying på høytaler kassa og kast med gitaren i ny og ne :P

Syns egentlig Avenged Sevenfold var ganske bra IMO.

Lauren Harris var veldig ensformig, ville nesten påstå at hun sang surt til tider.

Konserten var hvertfall helt super, men skulle ønske at de kunne begynt litt tidligere med alt egentlig. Ble litt støl i rygg og ben til slutt etter 7timer stående :P

P.S. Det blir jo ikke noe bedre når man velter på sykkel i 30km/t rett i en mursteinskant, ikkeno som kjøttsår og oppraspet rygg(Europe t-skjorta mi ble ødelagt :()

Endret av Bloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.