Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


ansi

Anbefalte innlegg

Beklager avsporing og "off topic", men det ser ut til at ordet Gibson ikke kan bli nevnt på dette forumet uten at følgende innlegg dukker opp:

1. Det finns billigere kopier som er mye bedre enn Gibson

2. Kvalitetskontrollen til Gibson er elendig, og de selger haugevis av feilvare som aldri skulle vært sendt fra fabrikken.

3. Det er alltid noen som tror at variasjoner innebærer dårlig kvalitet. Variasjoner oppstår når det er håndbygd. Helt jevn kvalitet, og helt like gitarer får man til ved maskinproduksjon.

4. Det man betaler for når man kjøper en Gibsongitar er logoen. Resten av gitaren er bare møkka.

Dette har vi hørt mange ganger nå. Trenger alle som vurderer en Gibson her på forumet å høre det en gang til? Så er det noen av oss som har, og har hatt, gode Gibson gitarer opp i gjennom åra,som ikke kjenner oss helt igjen. Det virker som det da er helt "politisk ukorrekt" å kunne være førnøyd med sin Gibson. Men noen av oss klarer ikke å la være å si i fra at vi faktisk er det.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah, alltid en fest å lese disse Gibsonrelaterte trådene :)

Jeg er kjempefornøyd med min Gibson, den er strøken, er glimrende satt opp, og passer min spillestil perfekt, så det så :ninja:

Gitarforum er kjempegøy, og man kan lære mye av folk, men akkurat når det gjelder denne typen spørsmål tror jeg ikke det er det beste stedet.

Å kjøpe gitar uten å prøve først er ikke nødvendigvis så lurt, spesielt ikke når man ikke en gang er sikker på hva slags type gitar man vil ha.

Men det er jo to fine modeller det står mellom her, så det er vel grenser for hvor galt det kan gå.

*Innser plutselig at dette innlegget nok ikke er til hjelp for noen, men men, det får stå til*

EDIT: Herregud for et teit innlegg... ja ja, jeg er overarbeidet, får skylde på det.

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ltd EC-1000 og en Gibson Les Paul Classic. Vil tro at EC-1000 ikke er så veldig forskjellig fra en Eclipse. Tror heller ikke det skiller så mye mellom LP Classic og Standard.

Vekt på mine gitarer er såpass lik at en ikke klarer å skille det uten at man har noe å veie med. Halsene er heller ikke så utrolig forskjellig (1960 neck på LP). Liker du den ene, så klarer du fint å spille på den andre også. Kvalitetsmessig så er begge gitarerne veldig bra, men slik skal det jo være når man kjøper gitar i denne prisklassen. Jeg spiller i to ulike band, jeg bruker EC-1000 til metal og LP til Rock`n Roll (Hard Rock). Jeg er så fornøyd med disse to gitarene mine at jeg kommer til å beholde begge for alltid. Er det blackmetal du skal spille hadde jeg gått for Eclipse, er det mer hard rock hadde jeg gått for Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.