Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


ansi

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du bør også vurdere andre forskjeller på gitarene som f.eks. hals og vekt. Har ESP Eclipse II selv (SD JB+59 pickups) og det er en ganske anderledes gitar enn en Les Paul. Kroppen er både lettere og tynnere (noe som i tillegg til komfort også har innvirkning på lyden) f.eks. og halsen er også temmelig slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en Gibson LPC her for en liten stund siden, og kvaliteten på bånd-arbeidet, og sånn generelt stod ikke i stil med prislappen.. Noen av bånda stakk utenfor gripebrettet. Ikke så mye at du reiv av deg en finger, men det var ikke slik det skal være på en øks til 30 lapper...

Halsbindingen dekker også endene av båndene på Gibson Les Paul Custom (og Standard), så det der tror jeg rett og slett ikke noe på <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vet selv hva jeg kjente... Det var ikke snakk om flere millimeter, men jeg kjente at båndarbeidet ikke var 100% på alle båndene. Klar over at bindingen dekker båndene, men det er jo den nedre delen av dem. Tynn sak å fikse, men skulle forvente at det var helt i orden fra Gibson...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vet selv hva jeg kjente... Det var ikke snakk om flere millimeter, men jeg kjente at båndarbeidet ikke var 100% på alle båndene. Klar over at bindingen dekker båndene, men det er jo den nedre delen av dem. Tynn sak å fikse, men skulle forvente at det var helt i orden fra Gibson...

Altså... bindingen dekker båndene langs hele halsen... bare så det er sagt.

Kjøp japansk (Eclipse)! Var det forresten ikke en tråd om en Gibson med gripebrett som hadde vridd seg eller sprukket eller noe sånt her for en stund siden? Har hørt endel slike historier om Gibson etterhvert, noget besynderlig :ninja:

Merkelignok så er det ikke så mange slike historier blandt folk som har prøvd en del forskjellige Gibson'er...men som tidligere sagt er det ofte slike historier blandt folk som ikke kan koste på seg the real McCoy og påstår Ephiphone er like greit.

Har prøvd ett uttall av forskjellige Gibson'er og har jobbet i instrumentbutikk med hovedvekt på gitar m/tilbehør, og har ennå til gode å se en Gibson som er så dårlig laget som det ofte påstås.

Min oppfordring er rett og slett å prøve de selv dersom du tenker på en...

Jeg for min del tror folk tøver og lurer seg til å tro at konfirmantbudsjett gitaren deres er like god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøvik Musikk hadde for et par år siden en Gibbo LP som lakkjobben var så dårlig på at de fikk igjen pengene for den, uten å måtte sende den tilbake :P Jeg så den selv, det var helt krise! Det var riktignok en Studio, men ingen gitarer til over 500 spenn bør forlate fabrikken i den tilstanden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Les paul, men ikke etter 2004 modeller.

Gibson fra 2000-tallet fram til 2004 var skikkelige godsaker, men så begynte de med "chambered bodys".

Edit: eller så var det i 2006 de begynte med det. ikke helt sikker på den.

Endret av Strat fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.