Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


ansi

Anbefalte innlegg

Har tenkt å anskaffe ny gitar, da jeg endelig har skaffa jobb.

Står mellom ESP Eclipse II og Gibson Les Paul Standard. Spiller for det meste metal, men ikke altfor tung, liker også å spille litt bluesrock. Eclipse har EMG pups, men har ikke noe erfaring med aktive pickups, egner de seg kun til metal eller funker de til litt lettere rock/blues også? Har ikke mulighet til å teste gitaren først, da jeg bor på et temmelig dødt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, du får Eclipse med andre pickuper også, SD JB i bridge og 59/jazz i neck - en mer allsidig combo en begge de to andre

Du kan få Eclipse med en SD custom i bridge også, men bare på et par av LTD modellene, man kunne i hvert fall det før.

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville gått for Ecplipse.. Lest så mye dårlig om Gibson i det siste, altså kvalitet osv..

Det står skrevet mye vås om Gibson ja...

Har inntrykk av at det er mye fra folk som ikke har råd og prøver å trøste seg selv med det...

Det som er tilfelle er at du bør få den oppjustert av butikken da de ofte er til dels dårlig satt opp fra fabrikk, men når det gjelder kvalitet ellers, så har jeg til gode å se en gibson gitar som passer beskrivelser som ofte florerer på diverse fora... faktisk så alt for ofte så leser jeg beskrivelser av kvaliteten på Gibson som dårligere enn noen gitar jeg har sett til salgs i en butikk...

Men det er bare å se og prøve å finne det ut selv...

Merk også at veldig mange mener på at billig-gitarene til Gibson er fullt på høyde med de mer kostbare modellene...gjerne får disse mer skryt enn flaggskipene, så all den dårlige review'en ville jeg tatt med en klype salt.

Men med tanke på at metall er hovedgreia, så er jeg nok enig i at Eclipsen er det beste valget for trådstarter...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat skryte de nyere "custom" modellene til Gibson opp i skyene, nei... Prøvde en Gibson LPC her for en liten stund siden, og kvaliteten på bånd-arbeidet, og sånn generelt stod ikke i stil med prislappen.. Noen av bånda stakk utenfor gripebrettet. Ikke så mye at du reiv av deg en finger, men det var ikke slik det skal være på en øks til 30 lapper... Var også lim som stakk ut under noen bånd.

Ikke imponert, for å si det sånn!

Men for all del, de rimeligere modellene virker som greie gitarer ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat skryte de nyere "custom" modellene til Gibson opp i skyene, nei... Prøvde en Gibson LPC her for en liten stund siden, og kvaliteten på bånd-arbeidet, og sånn generelt stod ikke i stil med prislappen.. Noen av bånda stakk utenfor gripebrettet. Ikke så mye at du reiv av deg en finger, men det var ikke slik det skal være på en øks til 30 lapper... Var også lim som stakk ut under noen bånd.

Ikke imponert, for å si det sånn!

Men for all del, de rimeligere modellene virker som greie gitarer ^_^

Skal se dette blir en diskusjon om kvaliteten til Gibson igjen.....

Neida... Tror Tommy bare prøver å understreke mitt poeng... :rolleyes:

Det er jo det typiske våset som har mye blitt påstått... Båndene stikker utenfor gripebrettet, limsøl på diverse steder...pluss at Studio gitarene er kjempegitarer som det oser kvalitet av... ^_^

Jeg skal ikke kommentere det mer i allefall... oppfordrer bare trådstarter til å se om han får en anledning til å prøve begge alternativene og gjøre seg opp en mening selv...men antar som sagt at Eclipsen er mer gitaren for ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat skryte de nyere "custom" modellene til Gibson opp i skyene, nei... Prøvde en Gibson LPC her for en liten stund siden, og kvaliteten på bånd-arbeidet, og sånn generelt stod ikke i stil med prislappen.. Noen av bånda stakk utenfor gripebrettet. Ikke så mye at du reiv av deg en finger, men det var ikke slik det skal være på en øks til 30 lapper... Var også lim som stakk ut under noen bånd.

Ikke imponert, for å si det sånn!

Men for all del, de rimeligere modellene virker som greie gitarer ^_^

Det forferdelige du har opplevd er slikt som kan forkomme på en gitar laget av mennesker. På en gitar laget av maskiner slipper man slikt. Det er som å oppleve at et band øker eller sakker. Det kan komme av at det er mennesker som spiller. Slikt slipper man hvis man bruker maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig. Føler likevel at det er slike småting som ødelegger feelingen på såpass dyre instrumenter. Men nok om det, det er ingen big deal. Slikt tar 2 min å fikse på egen hånd. Sånn rent byggemessig, er det kjempegitarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.