Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez BTB og SR


Setsailforfail

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er relativt ny på bass, har spilt i en 6 mnd no. Jeg har en starter pack Behringer og har bestemt meg for at jeg trenger en skikkelig bass og amp :)

Har sett på mye forskjellig og har fått litt interesse i Ibanez, kanskje spessielt BTB og SR serien, non som har erfaring? Kom gjerne med andre forslag, er metal entusiast så er ikke ute etter den runde "jazz lyden". Har et budsjett på en 9000,- og da hadde det vært best med en amp i tilleg under dette budsjettet. Er da ute etter en 5-strenger.

På forhånd takk :)

Endret av Setsailforfail
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Etter å ha sett In Flames live, så synes jeg Ibanez sine basser ser ut som ganske "myke" basser å spille på (ikke spør hvorfor..) Jeg tror jeg ville ha anbefalt en SR bass, bare fordi jeg synes de ser veldig mye bedre ut en BTB bassene, men, som sikkert Henrik snart vil anbefale deg, anskaff en G&L Tribute 2500 fra USA, Disse er i utgangspunktet kvalitet og bilige, og kjøper du en brukt blir det enda billigere ;)

Og stiller meg med på:

Hva skal forsterkeren brukes til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du sier du spiller metal er det nok greit å ha en rimelig kraftig forsterker. Av rimeligere forsterkere vil jeg tro det funker greit med en Ashdown-combo, gjerne en 4x10". Uansett vil jeg råde deg til å kjøpe brukt. Både bass og amp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Positivt, de ser myke og enkle og spille på... (Ikke spørr hvorfor jeg synes det :lol: Det vet jeg ikke sjøl) Men vil nok anbefale deg i rettning av G&L Tribute L2500 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes noen dealere i Norge, nei. G&L sin Tribute-serie er rett og slett det beste man kan få tak i, hvis man ser på hva du får for pengene. Det mener nå hvertfall jeg, og jeg vet det er mange som er veldig enige i det :P

Det kan hende man får tak i en i Norge, og da vil jeg tippe bruktprisen er rundt 5000, kanskje litt mindre, avhengig av stand og evt. oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal ha griseflaks hvis du skal finne en her i Norge, egentlig. Er ikke mange på markedet her.

Skal du ha hjelp til å bestille fra USA er det bare å si ifra. Det er sikkert flere her på forumet (inkludert meg) som kan hjelpe til med det. Jeg kan gjerne hjelpe til med hele kjøpsprossessen, og å finne en fin L2500 til deg. Du kan godt legge meg til på MSN (mqpai@hotmail.com) hvis du vil, og har mer å spørre om angående det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Det kan vel like gjerne være måten han spiller på som gjør det? Uansett G&L Trib L2500 er varmt anbefalt fra min side hvis man vil ha en fem-strenger og takler bredden på halsen.

Jeg vil si at de er tynn for å være 5 strengere, Statolp'rayen min har samme bredde på halsen som G&L, og det er forsåvidt eneste bassen med 5 strenger jeg trivest på (Har ikke spilt en L2500, men ser det er samme størrelsen) OG for at min mening ikke skal legges til siden, så har jeg eid en USA G&L L2000 ;).

Som Henrik sier så stiller vi gjerne opp med hjelp, det er flere av oss som er godt bevandret i Amerika handling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.