Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delay (igjen)


erlendg

Anbefalte innlegg

Er ute etter en lettprogramer bar, midi styrber (programskift og tep tempo) delay sak.

Echo pro fra line6 og time fator fra eventide blir i skrivende sund vurdert.

Noen som har erfaring fra begge. +\- sider ved de i forhold til hverandre?

Andre forslag? Gjerne ting som ikke produseres lengre, men er mulig å få fatt i, handler gjerne fra statene, i samme prisklasse.

HAr en dl4 boks nå, men da jeg har gått tilbake til å bruke den gode gamle Rockmaster preampen min så vil jeg gjerne ha resten i rack også.

Har en Gmajor nå til effekter. Den gjør det meste greit nok, men jeg er et lite delay hode, og liker knotter bedre en menyer så ser etter individuelle bokser til delay og modulasjon.

Endret av erlendg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter en lettprogramer bar, midi styrber (programskift og tep tempo) delay sak.

Echo pro fra line6 og time fator fra eventide blir i skrivende sund vurdert.

Noen som har erfaring fra begge. +\- sider ved de i forhold til hverandre?

Andre forslag? Gjerne ting som ikke produseres lengre, men er mulig å få fatt i, handler gjerne fra statene, i samme prisklasse.

HAr en dl4 boks nå, men da jeg har gått tilbake til å bruke den gode gamle Rockmaster preampen min så vil jeg gjerne ha resten i rack også.

Har en Gmajor nå til effekter. Den gjør det meste greit nok, men jeg er et lite delay hode, og liker knotter bedre en menyer så ser etter individuelle bokser til delay og modulasjon.

Jeg har tc D-two, jeg synes denne er fantastisk bra, er utrolig lett å programere. er bare å snurre på et hjul når du skal endre delay-tempo, eller så er det enkle menyer som du kan justere alt du kan tenke deg og litt til. ligger mange presets inne som er et godt utgangspunkt for lage dine egne prestes slik du vil ha de.

Eller så kan du jo gå for en TC 2290(dette er enheten som The Edge bruker live), hvis du får tak i, dette er alle delayer's mor koster litt mer enn d-two

evt korg sd3000 dette er enheten som The Edge bruker i studio(hvis det skulle ha noe betydning)

Begge disse enheten slutta de å lage på 80-tallet og koster selvsagt der etter. Så tc2290 på Finn for noen uker siden til 15 lapper, men jeg har sett dem noe billigere på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke mer enn et par år siden 2290en gikk ut av produksjon :) 2290'en går for rundt 2000-2500 dollar brukt i statene, varierer med hvilke modifikasjoner og features de har etc.

Ellers har jeg selv en Lexicon MX400 som jeg elsker. Den har i tillegg 2 separate stereo engines (som kan midi kontrolleres separat og). Noe som gjør at jeg kan ha delay på delay, i stereo :D (the edge style). Den boksen har og noen ville reverbs. Den har en lillebror, som er akkurat samme boksen bare med én stereo engine istedet for to. Den er noe rimeligere.

Den kan også ta tap-tempo via MIDI CC-commands, noe D-Two'en ikke kan

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke mer enn et par år siden 2290en gikk ut av produksjon :) 2290'en går for rundt 2000-2500 dollar brukt i statene, varierer med hvilke modifikasjoner og features de har etc.

Den kan også ta tap-tempo via MIDI CC-commands, noe D-Two'en ikke kan

2290 gikk ut i 2002, dessverre.

du får tap-tempo via momentoryswitch på d-twoen, noe som er akkurat samme. Men det er vel en smaksak som alt det andre der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke mer enn et par år siden 2290en gikk ut av produksjon :) 2290'en går for rundt 2000-2500 dollar brukt i statene, varierer med hvilke modifikasjoner og features de har etc.

Ellers har jeg selv en Lexicon MX400 som jeg elsker. Den har i tillegg 2 separate stereo engines (som kan midi kontrolleres separat og). Noe som gjør at jeg kan ha delay på delay, i stereo :D (the edge style). Den boksen har og noen ville reverbs. Den har en lillebror, som er akkurat samme boksen bare med én stereo engine istedet for to. Den er noe rimeligere.

Den kan også ta tap-tempo via MIDI CC-commands, noe D-Two'en ikke kan

Tente litt på den mx400en...

Er det slik at en sår helt fritt til å velge 4 effekter, som han kjøres parralelt og i serie?

Altså at jeg om jeg vil kan ha 4 forskjellige delayer etterhverandre.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er i praksis 4 separate mono effektprosessorer. Jeg bruker den for tiden som to stereoprosessorer. Så jeg får delay på delay, eneste jeg vet er at enkelte har hatt problemer med å midi-styre den, da den plutselig slår over på factory presets istedet for user presets. Jeg fikk løst det ved å stille forskjellige midikanal på engine 1 og engine 2, men en kamerat som har en CAE RS-10, har ikke klart å løse det, så det er en bug der et sted.

Som nevnt er den som 4 separate prosessorer, men du kan bare styre dem to og to via midi, vel å merke.

Og beklager om jeg tar feil ang. d-two'en og tap tempo, men mener Nettrom sleit med å tap'e fra hans All Access, som jo har CC'er opp etter øra, får se om han kimer inn.

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og beklager om jeg tar feil ang. d-two'en og tap tempo, men mener Nettrom sleit med å tap'e fra hans All Access, som jo har CC'er opp etter øra, får se om han kimer inn.

Såvidt jeg veit er det bare to tap-muligheter i en D-two, enten via knappen på fronten eller via jack-inngangen bak. Jeg sjekket MIDI-manualene, men fant ikke noe der som avkreftet dette.

Det enkelte gjør er å bruke en sløyfe i svitsjeren sin og koble den til jack-inngangen, og så styre sløyfa via MIDI-brettet. Jeg kjøpte meg en Ploytec 34one mens de fortsatt var tilgjengelige, og får dermed en tap-tempo-løsning som sender MIDI clock, som jo D-two'en skjønner seg på. Mener også å ha hørt om folk som har en enhet, for eks en laptop, som sender ut MIDI clock i riggen sin og på den måter justerer tempo for alle MIDI-enheter. Akkurat det avhenger jo av hvordan bandet funker, noen kjører jo synth-spor fra sequencer og da er det jo greit å plukke ut klikk og MIDI clock samtidig.

Da jeg skulle sjekke manualen hos TC merket jeg at D-two'en ikke er regnet som musiker-stæsj, men i stedet havner i kategorien "Studio & Post production", og i de bruksområdene er tap tempo ikke akkurat et problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.