Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagström swede


raze

Anbefalte innlegg

Heisann gutter (og jenter?)!

Mulig dere før mange tråder som omhandler samme tema, slike "anbefal en gitar"-tråder. Hvis denne ikke passer inn, bare slett.

Uansett, jeg kjøpte min første gitar som et par måneder siden, en nedslitt Behringer. Står intet modellnavn på denne, så regner med det er av typen masseprodusert mannskit ment for den yngre garde. Kjøpte gitaren brukt, og det gjør jo ikke saken bedre. Derfor har jeg valgt å kjøpe meg en ny gitar. Har en del penger til overs, men er ikke superrik. Tenkte meg i klassen rundt 5000. Kan dog komme med anbefalinger, så kan jeg vurdere det etterhvert.

Har sett på en gitar som har fått meget fin omtale, nemlig en Hagström swede, Prisen var meget gunstig også. Noen som har erfaringer med denne? Er dette et godt kjøp?

Hvilken type musikk jeg spiller, ser jeg på som uvesentlig. Jeg er en skikkelig nybegynner, som er ihuga etter å lære mer (kan vel kanskje ta med at jeg ikke kommer til å spille mye hardbarka metal). Spiller en hel del hver eneste dag. Har da lyst på en gitar som ikke avskrekker meg fra å spille, men heller ha en god gitar som jeg kan ha noen år fremover.

Så, rett og slett. Burde jeg satse på denne, eller har dere noen andre anbefalinger?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagström gitarene er helt greie og de går forøvrig ganske rimelig på nettet noen ganger (!)

Ellers ville jeg ha vurdert en brukt eller nesten ny Edwards Les Paul (laget av ESP i Japan) hvis du vil ha en god Les Paul kopi. En Fender Stratocaster Standard får du ny til under 5000,- og brukt fra ca 2500,- ..

Det er jo masse gitarer å velge i og på bruktmarkedet får du fort en veldig grei gitar for 5000,- På E-bay får du jo f.eks en Amerikansk Stratocaster også.