Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mareritt!


Coff

Anbefalte innlegg

I natt hadde jeg en fæl drøm: Noen hadde modifisert Les Paul'en min med emg-81-pickuper og en eller annen latterlig ubrukelig vib-arm! Hmm... nå fikk jeg plutselig Kirk Hammett-assosiasjoner, han bruker jo emg-pickuper i Les Paul'en sin... Grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg ikke sett. jeg syns man godt kan putte vibarm på les paul, men da vil jeg helst at det skal være en bigsby eller vintage-style generelt, ikke no floydrose-bullshit, floyd ser ikke pent ut på gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si det? Det er jo, for det første fortsatt en Gibson, for det andre fungerer den utmerket til rocknroll(EMG81) og ivaretar en god mengde versatilitet(EMG85), og for det tredje spiller Zakk Wylde rattatta av alle du kommer på før du klarer å si kake.

Jeg er den stolte eier av både EMG81 og EMG85, og snart den stolte eier av en les paul. Jeg kommer ikke til å modifisere gitaren. Og jeg må medgi at til clean, så er EMG81 uegnet. Ikke for at det er noe problem, for jeg bruker neckmikken til clean uansett, og der har jeg EMG85, som fungerer alldeles utmerket til dette formål. Så over til spørsmålet:

Har du vært borti Zakk Wyldes gitar? Har du vært borti en Les Paul? Og sist men ikke minst, har du vært borti EMG81, EMG85, ogeller en kombinasjon av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært borti en Les Paul?

Jeg har hatt Les Paul siden 1995, og er superfornøyd.

Det jeg mente med at det var grusomt med emg-81-pickuper, er at de ikke ser "riktige" ut på les paul... de ser så enkle ut, med den slette overflaten. Jeg kunne godt hatt en emg-pickup i lead-posisjon, men det er uaktuelt å bytte av følgende grunner: Det koster flesk med ny pickup. Det ser ikke helt bra ut med en emg på min gitar. Jeg vil helst holde gitaren min mest mulig original.

Derimot, hvis man kunne puttet inn en emg og beholdt det originale pickup-dekselet, kunne jeg nok vurdert å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigsby er jo fint på LP! Men sånne andre tremolo-greier er fy... Les Paul'ene ble jo først bygget for å være elektriske jazzgitarer med mye sustain og ingen feedbackproblemer, utseendet kolliderer sterkt med Floyd Rose og slikt...

Neil Young har jo Bigsby på begge sine gode gamle Les Paul'er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har vært borti Les Pauler ja. Med det jeg sa mente jeg at pickupvalget der dedikert til heavy metal. Jeg har hørt en EMG81, og den funker bra til metal, høyst pga. høy gain, jeg har ikke prøvd 85'ern, men har hørt en del optak med den (bla. Kirk Hammett), og jeg synes ikke at cleanen er den peneste. Men jeg må si at jeg liker EMG85 lyden til Steve Lukather, men så er jo dette i bridge og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Gnome: Nå bruker ikke Kirk Hammet EMG85...Steve Lukather bruker,som du sier, og helt riktig observert, EMG85 i bridge, og det er, i fare for å gjenta meg selv, et godt valg, siden det er en allsidig pickup, som ikke bare er billigere en det meste annet, det låter bedre også.

Over til Raven, vel utseendemessig....jeg er mer opptatt av sound og feel enn looks. Men jeg er enig, jeg vil heller ikke modifisere min Les Paul, når jeg får den. Men jeg er overbevist om at du kunne brukt nikkeldekselet ditt over en EMG85;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.