Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvordan bli en bedre vokalist


jealei

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
Det er sant. Men det tar mange, mange år med hard utholdenhetstrening.

Mengden trening som kreves avhenger av hvor mye større lungene dine skal bli, allerede i sjette klasse hadde jeg større lunger enn alle i klassen bare fordi jeg drev med ski :)

Utholdenhetstrening og trening på høyere O2 opptak i musklene øker lungekapasitet, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengden trening som kreves avhenger av hvor mye større lungene dine skal bli, allerede i sjette klasse hadde jeg større lunger enn alle i klassen bare fordi jeg drev med ski :)

Utholdenhetstrening og trening på høyere O2 opptak i musklene øker lungekapasitet, det er det ingen tvil om.

Bare av ren nysjerighet! Hvordan ''målte'' dere hvem som hadde størst lunger? O.o

*Off topic advarsel!!*

Men, måtte bare.. :P

Du e bra hæslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette musikkstykket er spennende. Beklager OT, men det var ikke meg som startet, og egentlig er man inne på noe vesentlig. Hva gjør en vokalframtreden bra?

Jeg tuller ikke, men la meg først fortelle at det er skikkelig dårlig. Det jeg liker, er at jeg ikke helt finner ut hvorfor "ChocolateRain" er så enerverende.

Fyren synger jo klin reint, har bra kontroll over stemmen sin, og slikt. Han har et relativt lite register/effekter å spille på, men det han gjør, gjør han bra. Han synger ikke "morsomt surt", ute av takt, eller andre ting, og det at han flytter seg "litt" unna mikrofonen for å få luft, er en ganske vanlig teknikk..

Kan i og for seg ikke høre spor av autotune eller andre ting, heller. Plagsomt og merkelig er det uansett.

Det at kompet høres ut som noe datagenererte greier, kan være noe av grunnen. Men det er jo mange som har hatt store hits, der kompet er laget av datamaskiner/sequencere.

Dette sporet- http://www.youtube.com/watch?v=nlgE5TKXWsA kan jo også få noen og enhver til å dra på smilebåndet, men sannheten er jo at det er en knallprestasjon fra en veteran i sjangeren, og sammen med komp låter det totalt kule.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av ren nysjerighet! Hvordan ''målte'' dere hvem som hadde størst lunger? O.o

Husker ikke detaljene, men vi hadde en 2 liters flaske som vi fylte med vann også stakk vi en slange oppi flaska og blåste, og det vannet vi blåste ut var antall liter som var volumet til lungene dine. Ganske handy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke detaljene, men vi hadde en 2 liters flaske som vi fylte med vann også stakk vi en slange oppi flaska og blåste, og det vannet vi blåste ut var antall liter som var volumet til lungene dine. Ganske handy :)

Hvordan?, hvordan satt dere flaska da?.

må være på en spesiel måte, for viss dere bare satt den rett opp og ned ville dere sansynligvis blåst ut 1 dl vann og så bare stått der og laget bobler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan?, hvordan satt dere flaska da?.

må være på en spesiel måte, for viss dere bare satt den rett opp og ned ville dere sansynligvis blåst ut 1 dl vann og så bare stått der og laget bobler.

Det var en spesiell måte, ja, men som sagtså husker jeg egentlig ikke så mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eksperimenter med å synge forskjellig. Vær mye alene, og ikke vær redd for å synge litt rart eller stygt, ikke i andres nærvær heller. Øv deg på å synge høyt, skrik litt, syng soul eller noe liknende. Ikke minst, øv med mikk iblant hvis du har anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.