Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra lyd i JCM 800


ofulm

Anbefalte innlegg

Lurt på en POD. Men hvordan gjør men det om en skal gå fra clean til distortion på en slik en (jeg snakker om live slik at man trenger en pedal, ikke når man sitter hjemme og kan bruke hånden)? Vil jeg få problemer med å lage overtoner med denne? Jeg har hatt problemer med "Dimebag-squeal" med andre distortion-pedaler jeg har hatt.

Fikk en PodXt i posten idag, og jeg kan bare si en ting, med treadplate (eller noen av de andre high-gain forsterkerne) så hyler denne ganske bra med gode pickups. Særlig hvis du også setter på Screamer på den ;)

EDIT: Det med switching live kan la seg ordnes med en av FBV pedalene (Litt dyr), eller så kan du kjøpe Live versionen av Pod'en du vil ha.

Endret av razorback94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på en ting til. Veldig ofte når vi øver (heldigvis ikke live), ryker sikringen på JCMen. Hvorfor skjer dette og hva kan jeg gjøre med det?

Har du forsøkt om plassering av forsterkeren har betydning for om sikringen holder?

Tenker da på om vibrasjon (av rørene) kan være årsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nei.

Når det gjelder JCM 800, så er det en massiv Rock-og Metal-forsterker.

Blant annet Slayer og Children Of Bodom bruker/brukte JCM 800.

Å bruke distortion pedal på en sånn amp syns jeg er sløsing.

Når grunnlyden er så god, så ville jeg heller pushet/boostet den opp med overdrive som Aphelion fåreslo.

Du har jo en Boss SD-1 liggendes til salgs. Kanskje du skulle prøve å bruke den som Aphelion beskrev?

Eller i såfall skaffe deg en annen pedal som pusher ampen, ikke Distortion.

JCM800 er jo skapt til det rock og metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en Ultimate Attenuator (google) .. Så setter du preampen på 5-6 og output master (eller hva den nå heter.. kanskje det bare er "master") på 10.. Da får du grom lyd! (Ultimate attenuator gjør sånn at du kan kjøre forsterkeren på fullt, men skru ned lyden og fortsatt ha de dynamiske lydkvalitetene til en amp som blir kjørt 110%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg hadde lenge en JCM 800 og syntes den var kule.

Prøvde en mengde pedaler for å fa til lyd. Ente rett og slett op med en booster.

24db pluss på inngangen fikk ampen til å våkne til liv.

Hadde også en del pedaler. JCM 800 likte godt RAT også SD-1 og DS-1 funket fint. Jeg brukte DS-1 for å få lavere lyd. SD-1 for crunch pg booster eller RAT for solo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.