Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny metal forsterker?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har for lengst gått lei av Microcuben min som står på rommet mitt, det er den eneste forsterkeren jeg noen gang har hatt og synes det er på tide å ta det neste steget. :)

Nå har det seg slik at jeg har 3 brukte forsterkere jeg kan kjøpe, men er litt usikker på hvilken som vil passe til meg mest. Jeg ser ute etter en forsterker som kan spille litt 80's metal, litt trash og litt modern metal. Jeg ønsker også en litt fet og beefy sound hvis du kjønner hva jeg mener :)

Av disse 3 forsterkerne har jeg: Peavy Valveking 112, en Marshall Valvestate 100R og en Randall RG100G2.

Så langt har jeg hørt at Randall'en ville ha passet meg best, siden de fleste har nevnt at den har en veldig god gain og masse trøkk. Noen andre sier at Valvekingen er et bedre valg da den har en litt fetere lytt som visstnok skal skyldes pga av den er en rørforsterker (det er i hvertfall det jeg har hørt).

Sist så har jeg da Marshallen, det er faktisk den forsterkeren jeg har fått svakest respons på.

Noen her som har noen meninger om hvilken som ville ha passet meg best? Har også litt lyst til å vite om Randallen talker pedaler (siden noen har fortalt meg at Solid Stater ikke er bestevenner med pedaler).

Takk, er ny forresten så håper jeg ikke har gjort noe feil på forumet så langt :)

En ting til: Hva er forskjellen på Valvekingene? F.eks: 112 og 212, er det kun størrelsen eller der det mer? takk!

Endret av TrønderRob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jeg er fan av rør. En tidligere band kamerat hadde en Randall RG, men har han x2. De spiller høyt som faen og har et tonn gain. Men følder den bare brøler du ut,istendfor å få en skikkelig bra tone. Men det er jo en smaksak.

Jeg ville gått for Valvekingen. og holdt meg unda Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjøper jeg brukt da og har allerede forsterkerne jeg ønsker meg. Sparer litt penger til bil osv men nå ser jeg da ut etter min 2 forsterker og vil da derfor ikke bruke mer en 4-5 tusen da jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bruke den til annet en hjemmebruk eller små gigs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på det sterkeste anbefale Peavey Valveking.

Har ikke testa de andre, men jeg kan love deg at VK er en god forsterker. Ampen har i seg selv en god tone som jeg absolutt kan kunne karakterisere som "fet og beefy", og med gitar rett i amp så klarer du fint å spille 80's metal og trash. Den gjør kanskje ikke den mest moderne metallen så godt med gitar rett i amp, men den er glad i alt av pedaler, så du klarer fint å få både en VK og en pedal med en moderne metal-lyd innenfor ditt budsjett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.