Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sonic Research Turbo Tuner


Innos

Anbefalte innlegg

Har nettopp forhåndsbestilt pedalversjonen (ST-200), og lurte på om noen har erfaring med disse?

For de som ikke har hørt om dem, så er det snakk om strobe-tunere ala Peterson Strobostomp, bare analog og mer nøyaktig.

Finnes en plastikkversjon med display (som ikke er opplyst) og innebygd mic, og en pedalversjon uten mic og display, men med true bypass, aluminiumschassis og leds som viser noten istedenfor display.

Mer info her, og en liten demo

. Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Demoen viser er rask tuner. Om den i praksis er raskere i bruk enn Peterson

sine tunere tror jeg faktisk man selv må teste. Om man har behov for oktavinfo

er Peterson ovelegen SR da den viser slik info veldig tydelig i LCD displayet.

Inledningsvis fant jeg at teknologibeskrivelsen som en masse 'mombo jumbo'

skrevet av en som skal selge noe uten å forstå elektronik. Bruk av ordet 'analog'

lyser spesielt opp :)

Det skal også sies at den ekte strobe tuneren til Peterson faktisk er mekanisk

- og må kalibreres med gjevne mellomrom. Men her kan vi snakke analog :)

Jeg liker den opplyste LCD skjermen på Peterson sin stomp. Man kan se den

tydelig også i dagslys. Faktum at strobe ringen ikke er sluttet (ikke ekte strobe)

finner jeg uproblematisk.

Men jeg liker ikke prisen på Peterson sine tunere. Her blir nok SR tuneren

helt overlegen. SR tuneren virker på meg å være et helt klart et bedre alternativ

enn Pitchblack tuneren siden den har støtte for egenprogramerte tempereringer

- hørte jeg noen si analog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at den ikke kan kalles en helt ekte strobe tuner siden det er leds og ikke et mekanisk hjul osv., men jeg har litt tro på at den er mer responsiv siden den er analog.

Det de tenker på er sikkert at det er "hele ringen", og ikke bare en del av den som de fleste tunere, men det har nok ikke allverden å si. =p

Hadde lett etter en billig Strobostomp i lengre tid før jeg fant denne, men det ble det ikke noe av. Liker heller ikke det at de virker som Strobostomp har kvalitetsproblemer, og det er et problem når jeg ikke akter å bruke 2000 kr på en ny tuner her i Norge (mao. null fobrukerkjøpslov). =p

Sonic Research har med pedalversjonen hørt på feedback fra folk på TGP tror jeg, og har laget den slik folket ville. Den lille MXR-liknende boksen er bl.a et resultat av dette.

Finner masse tråder om den der (The Gear Page) hvis du søker, bl.a denne.

Nå har jo jeg forhåndsbestilt, og risikerer jo å dra hjem noe dritt siden jeg er blant de første som får den, men jeg tror ikke jeg har noe å være redd for.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg sikkert gjøre, de sa den blir sendt i neste uke, selv om de begynte å sende disse allerede i går. Mye pågang visstnok.

Har derimot bare en TU-2 å sammenligne med, så kan ikke si noe om Turbo Tuner vs. Strobostomp osv. Er liksom ikke noe sjokk om den er bedre enn TU-2. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tuner er jo at det skal være fort gjort på en musestille måte? Jeg er ihvertfall ikke spesielt glad i å stå og finstemme på øret mellom låter på en gig :P

Men det er vel kanskje ikke så mange her på forumet som faktisk driver med slikt :lol:

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var poenget mitt, sånn halvveis, men det viktgste var å ha en tuner jeg kunne intonere med. At den er utrolig rask er bare bonus.

TU-2'en fant jeg hjemme (tror den er broren min sin, men han spiller bass og trenger da ikke slikt!), og den var bedre enn plastikktuneren jeg hadde fra før. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.