Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

12 string


PAJ

Anbefalte innlegg

og så må du spørre deg selv om du trenger det, jeg kjøpte en fordi jeg har planer om å spille unplugged sanger med bare en gitar og en vokalist

men ja, 12-strenger har utrolig fet lyd, og det er veldig enkelt å spille akkorder som C, D, G, F og sånn, og barregrep på lave bånd går bra, men når du begynner å komme på 8. 9. båndet så blir det litt tyngre å få til skikkelig klang, og angående fingerspill så må du ha negler for å få til, jeg som ikke takler å ha lange negler kan ikke fingerspille på en 12-strenger

dessuten er de veldig pene å se på da :P iallefall min :P svart med kremhvit linje rundt på kanten, den matcher Les Paul'en min, den er helt lik.. nesten

Tja.. trenger og trenger ;) Det er vel mer ett spørsmål om hva man har lyst på her, men spiller mye unplugged og

vil jo si at en 12strenger gir godlyden da.

Men nå skal jeg til manchester en tur snart så da kan jeg endelig få prøvd en 12strengs. Burde egentlig hatt en ny 6strengs også så jeg får se hva jeg ender opp med.

Det vet jeg vel ikke før jeg sitter med lyden i øret i en musikkforretning tipper jeg.

Kan dere forresten anbefale noen 12strengs så jeg kan ha noe å gå etter når jeg skal prøve litt rundt?

Tenkte rundt prisklassen 4000-6000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. trenger og trenger ;) Det er vel mer ett spørsmål om hva man har lyst på her, men spiller mye unplugged og

vil jo si at en 12strenger gir godlyden da.

Men nå skal jeg til manchester en tur snart så da kan jeg endelig få prøvd en 12strengs. Burde egentlig hatt en ny 6strengs også så jeg får se hva jeg ender opp med.

Det vet jeg vel ikke før jeg sitter med lyden i øret i en musikkforretning tipper jeg.

Kan dere forresten anbefale noen 12strengs så jeg kan ha noe å gå etter når jeg skal prøve litt rundt?

Tenkte rundt prisklassen 4000-6000,-

Jeg syns Seagull lager bra akkustiske gitarer i den prisklassen. Har en 6-strenger fra Seagull selv, som jeg er veldig fornøyd med. Jeg vet at de produserer 12-strengere også.

Anbefaler vel å begynne med 6-strenger; mer allsidig etter min mening. Men du vet best selv hva du er på jakt etter og har bruk for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler vel å begynne med 6-strenger; mer allsidig etter min mening. Men du vet best selv hva du er på jakt etter og har bruk for :)

Jeg har 3 6-strengere og ett par el.gitarer, og har vel spillt i ca 3-4 år, så jeg er ikke helt blank :)

Grunnen til at jeg fremdeles kaller meg litt nybegynner er at jeg ikke kan noe særlig om gitarer.

Og også at jeg ikke er noe særlig god i musikkteori og sånt.

jeg har en seagull godt brukt 12 strenger til salgs,ligger vel bilde av den ett eller annet sted på forumet her:)

Har sett den ja, og den ser forsåvidt interessant ut det.

Jeg har hørt bra ting om seagull også, men nå skal jeg som sagt kanskje få prøvd noen selv,

så da kanskje jeg har mer å gå etter etterpå.

Er det forresten denne?

Edit: fiksa linken

Endret av PAJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.