Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

spontanstrat


Anbefalte innlegg

Jeg har fri fra jobben tirsdager siden jeg jobber søndager. da blir det gjerne til at jeg sitter på ræva siden ingen andre har fri. mens jeg satt her i sta oppdaget jeg at jeg hadde nok rester fra gamle gitarprosjekter bortsett fra en hals til å bygge meg en strat. da var det inn på kisake for å se hvordan en gitar med de delene ville se ut, og det blei jo ikke så altfor gærnt. ganske fett egentlig. :ninja: tenkte jeg for en gang skyld skulle legge ut noen bilder her siden jeg har merka at så mange omtrent får stå av byggeprosjekter (jeg er en av dem selv) :lol:

32657336yv4.th.jpg

delene jeg har er en gull og krom wilkinson vibb, tre SD hot rails, sort plekterbrett, en gammel sort fenderkropp jeg kjøpte brukt og lakket om for et annet prosjekt som ble lagt på hylla, alle de elektroniske delene jeg trenger, sorte gibson-ratt og sperzel locking tuners. gikk rimelig fort å montere alt jeg hadde.

dsc00037sl2.th.jpg

dsc00039os4.th.jpg

dsc00038xl9.th.jpg

dsc00040sn9.th.jpg

da mangler jeg bare en hals. sendte en mail til en kar i usa som har lagd halser for meg før, og han hadde tilfeldigvis en hals i jatoba med bali fingerbrett liggende. en trekombinasjon som låter helt fantastisk i mine ører. med en gang den er framme så har jeg plutselig en strat ^_^

halsmy1.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk til alle fine ord :)

når det gjelder halsen det er sånn interesse for: bali er en slags mellomting mellom zebratre og lønn, men låter enda bedre og er mer behagelig å spille på enn begge spør du meg. jatoba er ett veldig hardt og sterkt tre, med tone deretter. ganske lys tone med massevis av sustain. gitarmakeren heter Larry Karosa og han har laget gitarer i 23 år. de siste åra har han fokusert mest på halser, noe han virkelig kan!

sjekk ut siden hans http://handbuiltguitarnecks.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Fant igjen detta prosjektet under en opprydning på kottet, hadde helt glemt det etter jeg flytta haha. :ninja:

Hadde jo egentlig alt jeg trengte, så i dag har jeg sittet og montert alt sammen. Ble temmelig fornøyd med resultatet!

Har ikke noen strenger på lager så har ikke fått gjort noen opptak med den, men her er i allefall noen bilder: :blush:

dsc00142a.th.jpg

dsc00143k.th.jpg

dsc00145u.th.jpg

edit: Bildene er tatt med mobilkamera, så er ikke akkurat høyoppløsning... haha

Filingen av oversadelen ble temmelig dårlig, så den skal jeg bytte ut før jeg strenger den opp tenkte jeg.

Endret av Zimster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre at folk syns detta er bra :D Takker og bukker!

@Castorfiber: Bedre bilder og lydopptak kommer så fort jeg får opptakspcen i gang igjen, forhåpentligvis i løpet av uka ;)

@Bloff: http://myworld.ebay.com/karosaguitars&...:MEFSX:SELLERID

Her har du hvertfall ebaykontoen hans, han har noen halser der :) Finner ikke igjen mailadressen hans, lenge sia jeg har hatt kontakt med ham, men det går jo å kontakte ham over ebay hvis du har en spesiell bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.