Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Det måtte skje, Line6 Acoustic Variax 700


Gnome

Anbefalte innlegg

Neimen det var da som svarte barte...Hva er det med dere? Jeg trodde det var ELDRE mennesker som var redd for ny teknologi?

Poenget, Gnome, spiller på det faktum at denne gitaren er det ikke vits i å kjøpe hvis du drar Sweet Home Alabama på KKK eler KFUK-møtene i skogen, dette er en gitar for profesjonelle gitarister, som i forskjellige situasjoner trenger flere typer gitar, og som av forskjellige årsaker ser fordelene av å ha alle i en.

Jeg prøvde den elektriske versjonen, og ble mektig imponert over modelleringsegenskapene til gitaren,og syntes rent visuelt og materialmessig at gitaren var OK gjennomført.

Med denne akustiske versjonen ser jeg helt klart fordeler, siden jeg også er trubadur, og med denne slipper jeg å lære meg å spille banjo! Det er jo føkkings genialt. Løp og kjøp sier nå jeg, og det er akkurat hva jeg hadde gjort, hadde det ikke vært for at en Les Paul står først på lista...men nå er denne #2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel den siste til å ikke stole på ny teknologi i familien, vennekretsen og på skolen, sånn sett er jeg ingen konservatist, poenget mitt er at jeg med den erfaring vet at du aldri får noe digitalt instrument til å lyde som et analogt et, det blir noe som mangler. Så jeg sier ikke dette for å være konservativ og redd for teknologi, men jeg liker analoge røramper bedre enn digitale modeleringsamper.

Jeg vet at den er ganske genialt at du slipper å lære banjo, men jeg gidder ikke å betale 13000 for å ha muligheten til å spille f.eks. Sitar når jeg kan kjøpe en pedal til 20 dollar som gjør nytten. Og det med muligheten for flere gitarer trenger jeg heller ikke, jeg har den lyden jeg har, og liker den, jeg har faktisk to vidt forskjellige gitarer, som gir meg de mulighetene jeg trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen kjære gutten min, du går glipp av et annet vesentlig poeng her, hverken gitarene eller ampene til LINE6 er laget for å høres NØYAKTIG ut som originalen, det er selvsagt en umulighet, og også fullstendig unødvendig, ettersom hvis du virkelig vil ha en Les Paul Custom, så kjøper du en Les Paul Custom, og ikke en Variax. Disse greiene er beregnet for folk som ikke trenger å låte helt nøyaktig som originalen, men som vil ha mange muligheter i en enkel og grei pakke som låter så nært at kun ekte purister hører forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt skal være analogt. Ødelegger ikke det digitale i opptaksmaskiner/effekter/brenning ut å CD lyden å samme måte? Jeg tror faktisk ikke du hadde vært i stand til å treffe rett i blindtester om alt hva disse gitarene kan gjenskape. Men som Sandman sier, det er heller ikke poenget.

En synth høres ut som en synth, likevel bruker mange en synth til å gjenskape andre instrumenter og det blir akkurat samme prinsippet med Variax. Og med Roland VG8 som var samme greiene, bare litt mer avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line6 prøver jo å få utstyret sitt til å høres akkurat ut som originalversjonene da. Så jeg tror du har misforstått et viktig punkt Sandman.

Men at en Line6 Variax kan høres bra ut, tviler jeg ikke på.

Men at den høres akkurat ut som det den skal modellere, tror jeg ikke.

Poenget er at dersom instrumentene ikke er konkurransedyktige mot original-versjonene, må man se på Variax fra et annet perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og med denne slipper jeg å lære meg å spille banjo! Det er jo føkkings genialt.

Hadde ikke DU blitt skuffa om du var på en banjo konsert og han satt å spilte på en variax?

Ser du ikke forskjellen?

det er jo helt på trynet..

Skal man ha banjo , så KJØPER man en Banjo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja , enig i det første , andre også..

skal man være multi-musikalsk , så får man vel for FAEN meg være det og

har null respekt for en som f.eks. spiller med alle typer sax og klarinett og fløyte lyd på en midi-fløyte..

de skal kunne den ekte greia!!

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først får vi ta for oss sjarmtrollet Integrum, som nok en gang skriver setninger helt uten betydning. NEI, jeg har ikke misforstått, jeg er da fullstendig klar over at LINE6 og alle andre som driver med dette prøver å få modelleringene sine til å låte så nært som mulig som originalen, men selv LINE6 skjønner jo at det er steike umulig(og unødvendig,hvis du gidder å lese forrige posten min). Poenget var, og er fortsatt, at du hadde faen ikke hørt forskjell! Det er forskjell på helt eksakt og så nært som mulig, javisst er det det. Det spiller liten rolle for meg og mange andre som ikke bare bruker gitaren og utstyret sitt til å onanere med hjemme på gutterommet. Det er, for mange, stor nytte og bruksverdi i disse tingene.

Så over til Nilsefix. Nei, jeg hadde alldeles ikke blitt skuffet, jeg hadde garantert spurt meg selv om hvordan i HELVETE han fikk banjolyd av en gitar, før jeg hadd skjønt at han hadde denne Variax'en. I pausen hadde jeg spurt mannen om hva han syntes om instrumentet. Og nei, man kjøper nødvendigvis ikke en banjo hvis man skal spille banjo lengre, spesielt ikke hvis man ellers spiller gitar. Tenk deg, spille komp på en Martin, og plutselig drar du en frekk banjosolo midt i låta,for så å avslutte med sitar?! Det er mulig med denne øksa, og den muligheten liker jeg svært godt.

Så var det Tarin da...respekt?Hva har det med saken å gjøre? Det er jo snakk om å formidle et uttrykk. Jeg har aldri stått på en scene for å få respekt av noen,jeg står der fordi jeg liker det og fordi jeg vil gi noe av meg selv til dere tullinger som hører på. Så snill er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, man kjøper nødvendigvis ikke en banjo hvis man skal spille banjo lengre, spesielt ikke hvis man ellers spiller gitar. Tenk deg, spille komp på en Martin, og plutselig drar du en frekk banjosolo midt i låta,for så å avslutte med sitar?! Det er mulig med denne øksa, og den muligheten liker jeg svært godt.

Det er DET som er så patetisk ..

å spille fler instrumenter uten å gjøre det ? Det skal kreve noe av deg å lære et instrument , ikke bare jukse deg til det ...

idiotisk .. enda mer ødelegging av musikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.