Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[Sang] Space, Time, Matter - SOS (Monologue with the stars)


HvitRavn

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Siden jeg har vært så fæl å bare legge ut klipp, så jeg har lagt ut den ferdige versjonen av denne :ninja: Jeg liker den!

Utstyret er/var: Yamah RGX 420S D6 stemt i B standard, og solobitene er gjort med Ibanez RG 520 QS med DiMarzio Air Norton i halspos. Amp'en er gearbox, og arrangementet er gjort i Renoise. Hvis noen vil ha presets og slikt til Gearbox, så kan jeg fikse det så snart jeg får arbeidsstasjonen opp og går igjen.

Jeg kommer til å lage masse musikk fremover :ninja: Det er så digg :ninja: :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig tøft. Synthen skaper så mye liv i lydbildet. Jeg skjønner ikke hvordan du greier å spille med gitaren stemg i B.

Tunge riff og feit lyd.

Øver fortsatt på å spille inn via GearBox. Noen tips og presets hadde jeg satt mye pris på. :P

Bruker selv den der Solohead ampen med grønne screamer som boost. Høres egentlig bra ut. men får likevell ikke så mye trykk i lydbildet når jeg spiller inn.

EDIT: Noe lead-gitar på slutten høres litt lavt ut :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig tøft. Synthen skaper så mye liv i lydbildet. Jeg skjønner ikke hvordan du greier å spille med gitaren stemg i B.

Tunge riff og feit lyd.

Det er akkurat som å spille med en gitar i E, bare 5 hakk ned og litt tjukkere strenger :ninja: Lyden blir tung og dyster og fin. Man kan egentlig oppnå det samme med vanlig E-E så lenge bassgitaren går til B, men da må man spille en oktav opp på gitaren.

Øver fortsatt på å spille inn via GearBox. Noen tips og presets hadde jeg satt mye pris på. :P

Bruker selv den der Solohead ampen med grønne screamer som boost. Høres egentlig bra ut. men får likevell ikke så mye trykk i lydbildet når jeg spiller inn.

EDIT: Noe lead-gitar på slutten høres litt lavt ut :P

Jeg husker ikke hvilken amp jeg bruker i farten, men jeg tror det er den der Treadplate 2001-ett-eller-annet-greia med tilhørende kabinett -- og så bruker jeg også screameren for boost. Hvis du leker litt med kompressoren så kan du få mer trykk. Jeg pleier å spille inn gitargreiene til musikken min uten noen effekter, heller ikke kompressor - alt slikt legger jeg på i mikseren. Du skal få presets så snart musikk-pc'en min er oppegående igjen!

VEEEELDIG BRA!!

Jeg hører på den hele tiden!

Iiik du kommer til å gå lei :ninja: Men sykt kos at du liker den da (:

Dette var VEEEEEEEELDIG bra. Likte veldig godt synthen, ga mye mye liv i sangen.

Fett :D Synthen er ganske digg, det er en vsti som heter DSK OranZe, den er gratis :ninja: -> http://www.dskmusic.com/blog/?p=44

Melder meg på i fanklubben.

Det er bra jeg ikke er like dyktig som deg til å spille gitar, for da hadde jeg bare sittet og beundret meg selv i speilet hele dagen.

Jeg kan bekrefte at dette vil skje.

Et lite spørsmål- er det ikke litt i overkant bruk av klang? Det tøffe, presise gitarkompet kommer ikke til sin rett, synes jeg.

Jo egentlig, jeg har vippet mye frem og tilbake på det der, men jeg liker den overdrevne klangen litt -- får litt scifi-preg eller noe. Jeg får se hvordan det blir når jeg får vokalene på plass, det er først da jeg får det helhetlige bildet på ting.

Hvordan greier du å lage så rå musikk? Når jeg spiller inn noe så blir det bare piss.

Først og fremst bruker jeg billige gitarer med billige pickups. Og ymse programvare og hardware. Når det gjelder selve gitarspillingen så er det to ting som er forferdelig viktig: å spille presist (jeg bruker gjerne 10 takes eller flere før jeg er fornøyd, spesielt på soloer), og ha en stemt og intonert gitar. For å være helt ærlig så ligger mye av arbeidet i å mikse det riktig også. Hm, jeg kan kanskje skrive ned et lite notat en gang om hvordan jeg gjør miksingen.

Det å komme på selve musikken er en helt annen sak -- det er skikkelig vanskelig til tider :ninja: Men jesus så fett det er når det glir :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne at du skal skrive ett notat på hvordan du gjør det. For dette her er bra og jeg har mye å lære! Men programerer du synthene eller har du midi keyboard?

Jeg bruker et midi-keyboard til å programmere synthene og trommene og bassgitaren :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.