Web Analytics
Jump to content

Boss GT-8 innstillinger?

aje
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har Boss GT-8, og som har noen fete innstillinger som de vil dele?

Selv får jeg ikke så veldig mange varierte lyder på denne effektboksen, noen som er uenige?

Takk, Andreas

Jeg har ikke så mye instillinger å dele, uten å grave for langt inn i gt pro'en min. Men det jeg har funnet ut at jeg synes låter best på OD-sia må være SLO-100 amp på medium gain med en TS-808 foran med ganske høy gain.

Jeg har ikke helt funnet meg til rette på clean sia enda, nå spiller jeg med en helt steril clean, og det låter definitivt kult nok det :)

www.bossgtcentral.com

Der har du alt du trenger å vite.

Det viktigste er hvordan du kobler opp brettet, ikke bruk enkle løsninger som vil hindre den gode lyden å komme fram.

Se i håndboka hva hver enkelt preamp og overdrive setting skal vær (eks t-scream er tubescreamer osv).

Prøv deg fram, bruk litt tid til å bli kjent med brettet.

Ikke så mye vits i å dele settinger her. Brettet låter totalt forskjellig fra rigg til rigg og gitar til gitar. Finn en preset du liker, kopier den til en userpatch, og prøv deg fram med små justeringer på parametrene. Spesiellt på eq delen er det mye godlyd å hente.