Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Transistor amp


Anbefalte innlegg

Lurer rett og slett på hva gode transistor amper det fins der ute? Tenker det hadde vært kjekt å ha, ved siden av røramp, av flere grunner (hovedsaklig fordi en transistoramp er lettere å ha med å gjøre.). Har kun testet 2 "verdige" transistoramper selv, og det er randall ettellerannet 50 watts combo, som hadde en sinnsvakt fet vreng-kanal, men ikke stort annet enn det, så har jeg fått prøvd jazz chorusen til roland, og den låter jo som kjent flott på clean lyder. Noen amper som gjør begge, og kanskje fin lead også? Tenker evt. på modelleringsamp, men blir uansett en stund til, så orker ikke tenke på det (utvikles jo som bare helvete, regner med det som er flott idag er gammelt om et år :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært ute etter en transeamp hadde jeg helt klart gått for en av disse modelleringsampene fra Vox,Yamaha elle Line6, fordi jeg synes de låter bedre enn hvilkensomhelst transeamp,da tenker jeg på vrengdelen. I tillegg får du mange andre flotte effekter, og det er heller ikke avskrekkende dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,en ting glemte jeg. For mange år siden, dvs ca 10, var jeg borti en eller annen Peavey som hadde transistorpreamp med rørsluttrinn. Dette var en 2*12 combo, og den låt svinbra! Men jeg klarer ikke å huske hva den heter...Uansett, den ampen var liten og hendig, låt fett som faen, og nå burde den ikke være spesielt dyr brukt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt negativ... ikke kjøp Fender. Jeg er ikke noe særlig fornøyd med Princeton 65 DSP'en min. Den holder forsåvidt til mitt hobby bruk, med jeg synes verken clean eller vreng lyden er no særlig. Støyer fælt gjør den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig den låter litt bedre enn jeg gav uttrykk for... har spilt litt på en DeVille i det siste (som jeg har veldig lyst på btw.), så jeg forventer meg kansje litt mye.

Anng. jording, hva mener du? På forsterkeren? Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.